Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

UOKiK chce od sieci handlowych ujawnienia poufnych danych

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów żąda od sieci handlowych ujawnienia poufnych informacji, stanowiących często tajemnicę handlową- takie informacje od licznych przedsiębiorców wpłynęły w ostatnim okresie do Polskiej Izby Handlu.

UOKiK chce od sieci handlowych ujawnienia poufnych danych
Waldemar Nowakowski prezes Polskiej Izby Handlu: - Przekazanie poufnych danych, jak wyniki badań marketingowych czy opracowane raporty, naraża firmy na niebezpieczeństwo ujawnienia informacji stanowiących ich tajemnicę.

Według oficjalnych informacji działania te mają na celu badanie rynku sprzedaży detalicznej szybkozbywalnych produktów konsumpcyjnych w obiektach wielkopowierzchniowych. UOKiK chce wykorzystać pozyskane informacje w badaniach dotyczących struktury i koncentracji sieci handlowych w Polsce.

Zdaniem Polskiej Izby Handlu przekazanie poufnych danych, jak wyniki badań marketingowych czy opracowane raporty, naraża firmy na niebezpieczeństwo ujawnienia informacji stanowiących ich tajemnicę. - Badania i analizy są często opracowane znacznym nakładem sił i kosztów podmiotów handlowych, a w konsekwencji może spowodować trudne do oszacowania straty, tak finansowe jak dotyczące posiadanego know-how - mówi Waldemar Nowakowski prezes Polskiej Izby Handlu.

- Pojawia się pytanie jakie są cele tego badania i po co firmy muszą ujawniać tak newralgiczne informacje ? - zastanawia się prezes PIH. - Wydaje się mało prawdopodobne, że działania UOKiK są odpowiedzią na sygnalizowany przez Polską Izbę Handlu od lat temat pogłębiającej się asymetrii rynku, związanej koncentracją, niekontrolowanym rozwojem i dominującą pozycją dyskontów na rynkach lokalnych w coraz mniejszych miejscowościach. - Do czego zatem tak szczegółowe dane mają UOKiK-owi służyć ? - pyta Waldemar Nowakowski.

- Skoro jednak UOKiK już tak bardzo ingeruje w szczegóły funkcjonowania sieci handlowych, żądając ujawnienia od firm informacji dotyczących m.in. polityki cenowej czy planów rozwoju to trzeba mieć nadzieję, że informacje te będą przetwarzane z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa, bowiem nawet ich przypadkowe ujawnienie (wejście w posiadanie przez osoby postronne - a takiej możliwości nie da się przecież w pełni wyeliminować przekazując dane do innej instytucji) mogłoby spowodować niepowetowane straty dla firm które tych informacji pod groźbą kary udzielić muszą - niepokoi się prezes Polskiej Izby Handlu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (3)

  • bleble 2013-05-28 12:16:44
    Boją się że wyjdą nie poufna dane - tylko dumping cenowy sieci wielkopowierzchniowych.
  • Ulop 2013-05-28 14:33:40
    nie badzcie smieszni..... Pozwoliliscie na przejecie Tradisu spolce powiazanej z jeronimo-pozamiatalo to hurt w Polsce , biedra juz wkancza polski detal i nagle badania beda przeprowadzac!!!!! Po co bylo wczesniej myslec i reagowac , kolejna sciema.Mam wrazenie , ze UOKiK jest w tej samej sytuacji co PO Tuskowa - czas na rozliczenie.
  • Polski Producent. 2013-05-29 10:53:37
    Bardzo dobrze,że żądają informacji od sieci wielkopowierzchniowych.Krzywda im się dzieje??? Przecież sieci od kilkunastu lat żądają od producentów wszystkich danych stanowiących do niedawna poufne dane.To jest Teraz zobaczą jak to jest stanąć po ścianą gdy żąda się od Nich poufnych danych.Boją się ,że to Im zagraża??? A co miał mówić producent ujawniając wszystkie receptury ,parametry maszyn itp.?To jest nieodzowny element naszej współpracy jak mówią kupcy w sieciach przy podpisywaniu umowy. Sieci rozłożyły polską produkcję i rodzimy handel tradycyjny.Z kolei przejęcie Tradisa przez obcy kapitał jest nie do przyjęcia.To wzmocniło pozycję obcego kapitału ( każdy wie o kogo chodzi ) a barrrrrrdzo mocno osłabiło po raz kolejny producenta w zakresie negocjacji cenowych.Ale kogo obchodzi rola producenta w naszym kraju????Nieważne ,że płacili jeszcze niedawno 40% podatku dochodowego.Widocznie nasz budżet ma ogrom funduszy więc niech dalej rozwijają się sieci wielkopowierzchniowe.Wielki błąd popełnił hurt tradycyjny skupiając się na organizowaniu wczasów ,wycieczek dla prezesów Pss-ów, Gs-ów, kierowników sklepów oraz na przyjmowaniu przedstawicieli handlowych za co wszystko ponosili koszty producenci.Właściciele sklepów mieli raj bo jak jedna hurtownia w mieście skończyła promocję uwieńczoną zagraniczną wycieczką to druga zaczynała a potem trzecia,czwarta....Operatywni jeździli po 3-4 razy do roku na wypasione wczasy np.Dominikana,RPA,Kreta,Cypr,Turcja itp.na KOSZT PRODUCENTA. A te organizowane pseudo -targi z udziałem wielkich gwiazd estrady przez hurt gdzie każdy sklep żądał prezentów,gratisów i nagród???Wówczas hurt powinien się konsolidować a nie wymyślać wyjazdy,targi,festyny i zabawy.Fundusze oddane przez producenta poszły na marne.Przyszedł obcy i połknął polski hurt .Teraz już wszystko jest za późno.Mamy ogrom Biedronek,Żabek.Polskie markety coraz częściej są kupowane przez Fundusze Inwestycyjne bo właściciele albo nie mają już funduszy na dalszy rozwój albo utracili płynność finansową.Sklep sklepem pogania.Jeden buduje się obok drugiego.A po co? Aby w chwili kiedy zacznie się jeszcze bardziej zagorzała walka o klienta mieć większy udział procentowy na polskim rynku i lepszą cenę do sprzedaży.Sprzedadzą swoją siec mniejsi,słabsi i pójdą inwestować do innego kraju.Wszyscy wiemy ,że na rynku zostanie przede wszystkim Biedronka i Eurocash- czyli wszystko w rękach obcego kapitału.Wtedy dopiero pójdą ceny w górę dla konsumenta.Wtedy dopiero otworzymy oczy???Będzie za późno ...już teraz jest za późno.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.218.67.1
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.