Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

1/5 klientów robi spontaniczne zakupy dzięki reklamie multimedialnej

Jedna piąta klientów robi spontaniczne zakupy dzięki reklamie multimedialnej w formie digital signage, a 70 proc. zwraca uwagę na tę formę przekazu. Globalna wartość tego rynku w segmencie rośnie obecnie w tempie 7,4 proc. rocznie - wynika z badań Toshiby.

1/5 klientów robi spontaniczne zakupy dzięki reklamie multimedialnej
fot. shutterstock.com

Na koniec 2023 roku rynek reklamy multimedialnej wyświetlanej na nośnikach cyfrowych ma osiągnąć wartość 32,84 miliardów dolarów - twierdzą z kolei eksperci firmy MarketsandMarkets. Zdaniem analityków, treści multimedialne są pięciokrotnie skuteczniejsze w przyciąganiu uwagi klientów i dziesięciokrotnie lepiej zapamiętywane, niż reklama statyczna, prezentowana np. na klasycznych nośnikach takich jak tzw. roll-upy czy papierowe plakaty. Z badań rynkowych wynika również, że elektroniczne reklamy umieszczane w sklepach mają podnosić sprzedaż promowanych produktów średnio o 32 proc.

Zgodnie z badaniem Kinetic Panel's, 44 proc. klientów deklaruje większą lojalność wobec marki, która w swoich punktach sprzedaży wykorzystuje spersonalizowane systemy reklamy w formie digital signage. Skuteczność reklamy tego rodzaju zależy od wielu czynników, takich jak czas, kolejność czy liczba powtórzeń reklamy na multimedialnym ekranie.

"Niezwykle ważna jest personalizacja treści w zależności od np. płci, wieku czy szczególnych cech odbiorcy. Dopasowując zawartość reklamy do osoby, która spogląda na monitor, czy innych specyficznych czynników, np. warunków pogodowych, zdecydowanie zwiększy się szansę na sprzedaż pokazywanego produktu czy usługi" - tłumaczy menedżer projektów biznesowych ViDiS SA Adam Kaczmarek.

Obecnie z formy komunikacji wizualnej digital signage korzystają zarówno galerie handlowe i punkty sprzedaży detalicznej oraz inne sektory szukające nowoczesnych metod efektywnego oraz dynamicznego przekazu. Multimedialne ekrany znaleźć można np. na dworcach i lotniskach, w hotelach i nieruchomościach komercyjnych, czy zakładach usługowych. Stają się elementem ekspozycji produktów i usług w czasie wydarzeń branżowych, konferencji czy targów.

Digital signage to systemy, które zdaniem ekspertów od marketingu cyfrowego pozwalają wyróżnić się na tle konkurencji i wpłynąć na podejmowane decyzje zakupowe. Dane z 2017 roku pokazują wartość rynku digital signage w Polsce na poziomie 260-280 mln zł. Wartości te rosną średnio o 7-8 proc. rocznie. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Toshiba RSS ALERT    /    reklama multimedialna RSS ALERT    /    reklamy RSS ALERT    /    digital signage RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.239.158.107
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.