Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

10 tys. punktów handlowo-usługowych w Polsce akceptuje płatności zbliżeniowe

Już 19 banków wydaje karty służące do płatności zbliżeniowych. W portfelach Polaków jest już ponad 2 mln takich kart, a ich liczba będzie szybko rosła, bo kilka największych banków wymienia wszystkie karty na te działające w nowej technologii.


Autor: pr
Data: 26-01-2011, 11:22

Jak podkreśla Karolina Koprianiuk z Wealth Solutions, obecnie barierą w rozwoju płatności zbliżeniowych, liczba punktów akceptujących karty zbliżeniowe wciąż jest niewielka. - Szacuje się, że w Polsce można nimi zapłacić w 10 tys. punktów handlowo-usługowych. Zwykłymi kartami możemy płacić w prawie 200 tys. sklepach, restauracjach, czy innych miejscach. Zbudowanie dużej sieci akceptacji tych kart zajmie najbliższych kilka lat - ocenia ekspert.

Karty zbliżeniowe służą do mikro-płatności, a"normalną" kartą zazwyczaj można płacić dopiero powyżej 10 lub nawet 20 zł. Wiąże się to z tym, że małe transakcje są nieopłacalne dla sklepów, bo opłaty za połączenia telefoniczne i opłata interchange, którą płaci się bankowi i centrum rozliczeniowemu mogą zjeść całą marżę sprzedawcy. Płatności bezstykowe wychodzą naprzeciw temu problemowi i zazwyczaj są instalowane tam, gdzie płaci się niewielkie sumy, czyli w fastfoodach, kawiarniach, czy sklepach spożywczych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Karolina Koprianiuk RSS ALERT    /    Wealth Solutions RSS ALERT    /    płatności bezdotykowe RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • mirek 2011-01-26 14:00:31
    Szkoda tylko ze platnosci zblizeniowe sa realizowane na oddzielnym urzadzeniu (tak sprawa wyglada w Eservice i Elavon) nie wiem jak z Polcardem. Eplatnosci jedynie posiadaja akceptacje kart zblizeniowych w pinpadzie... Testowo znajomy zdecydowal sie na akceptacje kart zblizeniowych i na sklepie 600m mial 2 transakcje zblizeniowe dziennie, transakcji platnych kartami mial kilkaset a wiec transakcje zblizeniowe to narazie nisza... Sam placilem kilka razy karta zblizeniowa w mcdonaldzie i shellu za kazdym razem platnosc odbywala sie w tradycyjny sposob, a nie zblizeniowo... Obsluga nie patrzy na karte, a moze to logo \"fali\" jest za male na karcie??? Jak narazie to transakcja zblizeniowa trwa dluzej niz zwykla transakcja kartowa bo trzeba wchodzic w dodatkowe menu na terminalu, a wiec oszczednosci czasu raczej nie ma. Czas pokaze czy nowosc sie przyjmie:)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.200.4
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.