100 mld euro przychodów: cel właściciela Lidla i Kauflandu na 2020 r.

Schwarz Gruppe, właściciel sieci sklepów Lidl i Kaufland, w ciągu najbliższych pięciu lat chce zwiększyć swoje roczne przychody aż do 100 mld euro. Klaus Gehrig, dyrektor generalny grupy, oświadczył w wywiadzie udzielonym duńskiemu magazynowi MT, że uda się ten cel osiągnąć dzięki poprawie biznesu na obecnych rynkach, wejściu do nowych krajów oraz rozwijaniu usług internetowych.
Przychody Schwarz Gruppe w ubiegłym roku finansowym wyniosły 79,3 mld euro, dzięki wzrostowi o 7 proc. w ujęciu rocznym. Przychody samego Lidla urosły o 9 proc. do poziomu 59 mld euro, podczas gdy Kaufland zanotował wzrost obrotów o 2,8 proc., osiągając około 20 mld euro.
W najbliższych latach właściciel Lidla i Kauflandu zamierza dalej zwiększać przychody w krajach, w których już jest obecny. Ma to się udać dzięki otwieraniu nowych sklepów, jak również polepszaniu oferty piekarniczej, świeżych owoców i warzyw, oraz oferty przemysłowej, co ma się przełożyć na wzrost sprzedaży w działających już placówkach.
Przychody grupy wzrosną również dzięki ekspansji do nowych krajów. Lidl najpóźniej w 2018 r. otworzy pierwszy sklep w Stanach Zjednoczonych. Nieoficjalnie mówi się też, że sieć pojawi się w 2016 r. na Litwie, a dwa lata później w Serbii. Jeśli Lidlowi uda się zawitać do tych trzech krajów, to Schwarz Gruppe będzie obecna łącznie w 29 państwach na świecie.
Lidl zamierza rosnąć również dzięki sprzedaży w kanale e-commerce. Jak zauważają analitycy z IGD, niedawno dyskonter uruchomił w Niemczech usługę Vorratsbox, przypominającą Prime Pantry oferowane w tym kraju przez Amazon. Klienci Lidla mogą już zamówić do swoich domów niektóre produkty spożywcze z takich kategorii, jak kawa, herbata, wino czy olej.
To dopiero zalążek e-handlu Lidla, wciąż brakuje bowiem opcji zamówienia np. nabiału, pieczywa, czy świeżych owoców i warzyw. Dyskonter w ostatnim czasie zapowiedział, że już wkrótce portfolio dostępne online może zostać rozszerzone o produkty śniadaniowe, wyroby czekoladowe i przekąski. Żywność zamawiana przy pomocy Vorratsbox dostarczana jest klientowi za pośrednictwem kuriera DHL, nie ze sklepu, lecz bezpośrednio z magazynu Lidla.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!