Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

100 mld euro przychodów: cel właściciela Lidla i Kauflandu na 2020 r.

  • Autor: www.portalspozywczy.pl / MT
  • Data: 22-10-2015, 20:16
100 mld euro przychodów: cel właściciela Lidla i Kauflandu na 2020 r.
Lidl w Kamieniu Pomorskim (fot. Radosław Drożdżewski/Wikimedia Commons, na lic. CC BY-SA 3.0)

Schwarz Gruppe, właściciel sieci sklepów Lidl i Kaufland, w ciągu najbliższych pięciu lat chce zwiększyć swoje roczne przychody aż do 100 mld euro. Klaus Gehrig, dyrektor generalny grupy, oświadczył w wywiadzie udzielonym duńskiemu magazynowi MT, że uda się ten cel osiągnąć dzięki poprawie biznesu na obecnych rynkach, wejściu do nowych krajów oraz rozwijaniu usług internetowych.

Przychody Schwarz Gruppe w ubiegłym roku finansowym wyniosły 79,3 mld euro, dzięki wzrostowi o 7 proc. w ujęciu rocznym. Przychody samego Lidla urosły o 9 proc. do poziomu 59 mld euro, podczas gdy Kaufland zanotował wzrost obrotów o 2,8 proc., osiągając około 20 mld euro.

W najbliższych latach właściciel Lidla i Kauflandu zamierza dalej zwiększać przychody w krajach, w których już jest obecny. Ma to się udać dzięki otwieraniu nowych sklepów, jak również polepszaniu oferty piekarniczej, świeżych owoców i warzyw, oraz oferty przemysłowej, co ma się przełożyć na wzrost sprzedaży w działających już placówkach.

Przychody grupy wzrosną również dzięki ekspansji do nowych krajów. Lidl najpóźniej w 2018 r. otworzy pierwszy sklep w Stanach Zjednoczonych. Nieoficjalnie mówi się też, że sieć pojawi się w 2016 r. na Litwie, a dwa lata później w Serbii. Jeśli Lidlowi uda się zawitać do tych trzech krajów, to Schwarz Gruppe będzie obecna łącznie w 29 państwach na świecie.

Lidl zamierza rosnąć również dzięki sprzedaży w kanale e-commerce. Jak zauważają analitycy z IGD, niedawno dyskonter uruchomił w Niemczech usługę Vorratsbox, przypominającą Prime Pantry oferowane w tym kraju przez Amazon. Klienci Lidla mogą już zamówić do swoich domów niektóre produkty spożywcze z takich kategorii, jak kawa, herbata, wino czy olej.

To dopiero zalążek e-handlu Lidla, wciąż brakuje bowiem opcji zamówienia np. nabiału, pieczywa, czy świeżych owoców i warzyw. Dyskonter w ostatnim czasie zapowiedział, że już wkrótce portfolio dostępne online może zostać rozszerzone o produkty śniadaniowe, wyroby czekoladowe i przekąski. Żywność zamawiana przy pomocy Vorratsbox dostarczana jest klientowi za pośrednictwem kuriera DHL, nie ze sklepu, lecz bezpośrednio z magazynu Lidla.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 691) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH