Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

100 mld euro przychodów: cel właściciela Lidla i Kauflandu na 2020 r.

  • Autor: www.portalspozywczy.pl / MT
  • Data: 22-10-2015, 20:16
100 mld euro przychodów: cel właściciela Lidla i Kauflandu na 2020 r.
Lidl w Kamieniu Pomorskim (fot. Radosław Drożdżewski/Wikimedia Commons, na lic. CC BY-SA 3.0)

Schwarz Gruppe, właściciel sieci sklepów Lidl i Kaufland, w ciągu najbliższych pięciu lat chce zwiększyć swoje roczne przychody aż do 100 mld euro. Klaus Gehrig, dyrektor generalny grupy, oświadczył w wywiadzie udzielonym duńskiemu magazynowi MT, że uda się ten cel osiągnąć dzięki poprawie biznesu na obecnych rynkach, wejściu do nowych krajów oraz rozwijaniu usług internetowych.

Przychody Schwarz Gruppe w ubiegłym roku finansowym wyniosły 79,3 mld euro, dzięki wzrostowi o 7 proc. w ujęciu rocznym. Przychody samego Lidla urosły o 9 proc. do poziomu 59 mld euro, podczas gdy Kaufland zanotował wzrost obrotów o 2,8 proc., osiągając około 20 mld euro.

W najbliższych latach właściciel Lidla i Kauflandu zamierza dalej zwiększać przychody w krajach, w których już jest obecny. Ma to się udać dzięki otwieraniu nowych sklepów, jak również polepszaniu oferty piekarniczej, świeżych owoców i warzyw, oraz oferty przemysłowej, co ma się przełożyć na wzrost sprzedaży w działających już placówkach.

Przychody grupy wzrosną również dzięki ekspansji do nowych krajów. Lidl najpóźniej w 2018 r. otworzy pierwszy sklep w Stanach Zjednoczonych. Nieoficjalnie mówi się też, że sieć pojawi się w 2016 r. na Litwie, a dwa lata później w Serbii. Jeśli Lidlowi uda się zawitać do tych trzech krajów, to Schwarz Gruppe będzie obecna łącznie w 29 państwach na świecie.

Lidl zamierza rosnąć również dzięki sprzedaży w kanale e-commerce. Jak zauważają analitycy z IGD, niedawno dyskonter uruchomił w Niemczech usługę Vorratsbox, przypominającą Prime Pantry oferowane w tym kraju przez Amazon. Klienci Lidla mogą już zamówić do swoich domów niektóre produkty spożywcze z takich kategorii, jak kawa, herbata, wino czy olej.

To dopiero zalążek e-handlu Lidla, wciąż brakuje bowiem opcji zamówienia np. nabiału, pieczywa, czy świeżych owoców i warzyw. Dyskonter w ostatnim czasie zapowiedział, że już wkrótce portfolio dostępne online może zostać rozszerzone o produkty śniadaniowe, wyroby czekoladowe i przekąski. Żywność zamawiana przy pomocy Vorratsbox dostarczana jest klientowi za pośrednictwem kuriera DHL, nie ze sklepu, lecz bezpośrednio z magazynu Lidla.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 973) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH