Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

140 nowych marek handlowych weszło na polski rynek w ciągu trzech lat

  • Property News
  • Autor: propertynews.pl
  • Data: 03-06-2014, 12:04

Analitycy firmy DTZ szacują, że na koniec 2013 roku w 15 największych polskich aglomeracjach działalność prowadziło ponad 4,1 tys. najemców w około 16,2 tys. sklepach.

- Dynamicznie rozwijający się rynek handlowy oraz rosnące oczekiwania bardziej świadomych klientów zmuszają operatorów handlowych do przedefiniowania i dostosowania swoich modeli biznesowych do nowych wyzwań. Szczególny wpływ na kształtowanie się sektora handlowego w ostatnich latach miał rozwój nowych technologii, w tym aplikacji mobilnych, rosnące znaczenie mediów społecznościowych i przede wszystkim e-commerce. Te zmiany przełożyły się na nowy kształt oferty handlowej, w tym także powstanie nowych formatów, nowych koncepcji biznesowych czy szerszych zmian w wyglądzie sklepów - komentuje Kamila Wykrota, dyrektor Zespołu Doradztwa i Analiz Rynkowych DTZ.

Wiele obecnych na rynku sieci handlowych, szczególnie z branży modowej, kontynuuje swoją ekspansję w Polsce. Do najbardziej dynamicznie rozwijających się sieci handlowych możemy zaliczyć dyskonty (np. Biedronka, Pepco, KiK, NKD) oraz operatorów z ofertą skierowaną do masowego odbiorcy (np. Rossmann, Hebe, Media Expert, RTV Euro AGD). Znane polskie marki (m.in. marki z Grupy LPP, CCC, marki Redan, Próchnik, Simple czy z Grupy Vistula) także umacniają swoją pozycję odnotowując wysoką dynamikę sprzedaży. Dla przykładu, w 2013 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży w Grupie LPP wzrosły o blisko 30 proc. w porównaniu z 2012 rokiem. Oprócz ekspansji najemców z ugruntowaną pozycją na rynku, obserwujemy również wiele nowych sieci handlowych wchodzących na polski rynek.

W ciągu ostatnich trzech lat na polskim rynku swoje pierwsze sklepy otworzyło łącznie około 140 nowych marek. Wiodącą pozycję wśród międzynarodowych marek debitujących na polskim rynku mają sieci amerykańskie: GAP, American Eagle, Victoria's Secret, Toys'R'Us, Hollister, Bath & Body Works czy Foot Locker. Duży udział wśród nowych operatorów mają także sieci z Włoch (Manila Grace, Original Marines, Ballin, Carpisa, E'Go), Francji (Celio*, Louis Vuitton, Tape a l'oeil, Jacadi), Szwecji (COS, H&M Home, Jula) czy Niemiec (Karl Lagerfeld Women, Bonita, KiK, Maxi ZOO, NKD).

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 780) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH