Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

18 proc. wyszukiwań lokalnych skutkuje zakupem

  • Autor: pr
  • Data: 18-08-2014, 09:52

Już 4 na 5 użytkowników smartfonów w USA chce, by wyniki wyszukiwania były dostosowane do ich lokalizacji. Co więcej, są oni bardziej skłoni kliknąć w reklamę mobilną, gdy oferta przez nią prezentowana, odnosi się do ich aktualnego miejsca pobytu. W Polsce z wyszukiwania lokalnego korzysta już 90 proc. użytkowników.

Najnowsze badania konsumenckie Google wskazują potrzeby użytkowników mobilnych. Według nich, właściciele smartfonów pozytywnie reagują na reklamy powstałe w oparciu o dane lokalizacyjne. Co ważne, reklamy o podobnej treści, ale niedostosowane do miejsca pobytu użytkownika, wzbudzają w nich niechęć lub obojętność.

Właściciele smartfonów w USA coraz częściej korzystają z nich w celu znalezienia informacji ściśle powiązanych z miejscem swojego aktualnego pobytu. Służą im one przede wszystkim do odnajdywania konkretnych miejsc lub wydarzeń, czy planowania wyjścia na obiad. Co ważne, 50 proc. z nich odwiedza później odnalezione w ten sposób miejsce, a 18 proc. dokonuje zakupu. Polska nie wypada wcale gorzej na tle Stanów Zjednoczonych. Według raportu Our Mobile Planet, aż 90 proc. posiadaczy smartfonów w Polsce wyszukuje za ich pomocą lokalne informacje.

Polskie przedsiębiorstwa nie są świadome, jak ważne jest wprowadzenie rozwiązań mobilnych. - O ile w branży e-commerce liczba stron i aplikacji mobilnych stale rośnie, o tyle firmy nie działające na co dzień w internecie, nie myślą jeszcze o nich zbyt często. Takie podejście jest błędne, gdyż użytkownicy smartfonów, odwiedzający tradycyjne strony internetowe niedostosowane do smartfonów i tabletów, opuszczają je w aż 74 proc. przypadków - mówi Piotr Krawiec, prezes zarządu mGenerator.pl. Jak pokazują badania mShopper, 57 proc. niezadowolonych użytkowników również nie poleci takiej firmy, a 33 proc. uda się prosto do konkurencji. - Rozwiązaniem tego problemu jest przekierowanie ich na stronę mobilną. Pozwala ona zapewnić im lepsze doświadczenie przy pierwszym kontakcie z marką. To natomiast znacznie zwiększa szanse na sfinalizowanie transakcji - dodaje. Dobrym pomysłem jest też umieszczenie na stronie mobilnej specjalnych przycisków umożliwiających szybki kontakt telefoniczny czy formularza pozwalającego na złożenie rezerwacji. Takie rozwiązania sprawdzą się zwłaszcza w branży hotelarskiej i gastronomicznej, choć skorzystać z nich mogą również inne firmy usługowe. Oprócz wdrożenia ułatwień dla użytkowników mobilnych, firmy działające lokalnie mogą skorzystać z reklam dedykowanych smartfonom i tabletom.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 827) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH