REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

20 lat nowoczesnego handlu w Polsce. Nie wszystko co jest trendy to wielki biznes - relacja

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 09-11-2015, 20:17

Rozwój technologii będzie miał coraz większy wpływ na sektor handlu, a branża musi podążać za konsumentem, nie zapominając, że handlowiec jest głównym źródłem wiedzy o konsumencie. Jedną z kluczowych dla handlu kwestii będzie ustawa o opodatkowaniu sieci wielkopowierzchniowych, która w znaczący sposób zmieni strukturę rynku – to  wnioski wypływające z dyskusji, jaka odbyła się podczas panelu "20 lat nowoczesnego handlu w Polsce – nowy konsument, nowy handel" w ramach VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

REKLAMA

Zdaniem Agnieszki Gosiewskiej, dyrektora ds. kluczowych klientów w firmie Nielsen, handel detaliczny w Polsce rozwija się powoli. - Konsument kształtuje rynek, a handel spełnia jego potrzeby. Sposób życia będzie kształtował biznes, a technologia przyspieszy zmiany – mówiła ekspertka Nielsena.

Gosiewska wskazała trendy, które będą miały największy wpływ na handel detaliczny w Polsce. - Pierwszy trend jest związany ze zdrowiem i samopoczuciem (wellness). Drugi z internetem rzeczy, trzeci natomiast to tzw. hyperlocal, personalizacja oferty – bierze się z potrzeb rynku, a nie konsumenta. Klucz do sukcesu leży na przecięciu świata rzeczywistego z wirtualnym – uważa panelistka.

Zdaniem ekspertki firmy Nielsen, na handel wpłynie także rosnąca ilość użytkowników smartfonów. Ekspertka przytoczyła dane, z których wynika, że 76 proc. Polaków ma dostęp do internetu, a 41 proc. korzysta z mobilnego internetu w smartfonie.

- Już wkrótce smartfon będzie ważnym elementem zakupów i całego życia – dodała. Badania już pokazują, że klienci coraz częściej oczekują od placówek handlowych dostępu do internetu (wi-fi), samoobsługowych kas oraz kodów QR.

Agnieszka Gosiewska zwróciła także uwagę na personalizację oferty i zawężanie grup targetowych. Jej zdaniem, w przyszłości sklepów będzie mniej, ale wzrośnie ich jakość i rola. Będą one także ze sobą współpracować dla własnej korzyści.

Przyznała, że proces zakupowy nie zaczyna się w sklepie, ale znacznie wcześniej. - Trzeba umieć skorzystać z wiedzy na temat klientów sklepów. Trzeba czerpać wiedzę z zasobów, które mamy i przekuwać to w dane – podsumowała.

Czy nowe technologie zbliżą klienta do hipermarketów? Jean-Philippe Magre, prezes zarządu sieci E.Leclerc uważa, że wszelkie inwestycje muszą mieć uzasadnienie ekonomiczne. 

- To jest wyzwanie. Jak to zrobić by miało sens ekonomiczny? Cross-selling, budowa maretplaceów  - to ciekawe koncepty. We Francji jesteśmy liderem w formacie Drive. Klient zamawia towar przez internet, a w dogodnym dla siebie czasie podjeżdża pod sklep i odbiera zamówienie. Inwestujemy w to rozwiązanie, bo we Francji grunty są tanie, ale w Polsce w tej chwili nie byłoby to opłacalne. Biznes musi się bilansować, szczególnie w dobie niskich marż i dużej konkurencji – ocenił Jean-Philippe Magre.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 811) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH