Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

25 tys. osób dziennie odwiedza e-sklep sieci Tesco Polska

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 14-07-2016, 13:32
25 tys. osób dziennie odwiedza e-sklep sieci Tesco Polska
Fot. shutterstock

250 000 aktywnych klientów, 500 samochodów dostawczych, 50 tysięcy użytkowników dziennie – na taką skalę działa w tej chwili serwis Tesco Ezakupy w Europie Środkowej. Choć serwisy w Czechach, Polsce, Słowacji i na Węgrzech startowały mniej więcej w tym samym czasie, to właśnie nad Wisłą osiągnęły zawrotną popularność.

Serwisy Ezakupowe Tesco działają w Europie Środkowej już od co najmniej 4 lat. Jako pierwsze w 2012 roku  wystartowały strony w Czechach i Polsce, w kolejnym roku narodziły się węgierskie i słowackie. W każdym z 4 krajów nastąpił olbrzymi rozwój usługi, jednak to w Polsce zdobyła ona największe zainteresowanie.

Ponad połowa z ćwierć miliona aktywnych klientów kupuje właśnie w Polsce. Również połowa spośród 500 samochodów dostawczych jeżdżących po Europie, porusza się po polskich drogach. Usługa zakupów za pośrednictwem Internetu jest obsługiwana przez 48 hipermarketów w Europie, z czego aż 27 właśnie w Polsce. Strony Ezakupowe w czterech krajach odwiedza dziennie 50 000 użytkowników, przy czym polskie ezakupy.tesco.pl właśnie połowa tych osób.

To, co łączy te cztery środkowoeuropejskie rynki, to dwucyfrowe wzrosty sprzedaży. Zainteresowanie zakupami online rośnie, bo coraz więcej ludzi przekonuje argument oszczędności czasu oraz wygody kupowania. Najwięcej klientów robi zakupy online od 10 do 30 minut, co w porównaniu z tradycyjnymi zakupami jest wyjątkową oszczędnością czasu, szczególnie, że jedno zamówienie składa się często z kilkudziesięciu produktów.

Do kupowania przez Internet zachęca również wygoda wyboru produktów oraz dostawa do domu w dogodnym czasie. Dzięki dopasowaniu artykułów do kategorii oraz ich klarownemu podziałowi, 45 proc. klientów Ezakupów dodaje produkty do koszyka właśnie poprzez wybór z drzewa kategorii. Druga grupa, 20 proc. klientów wyszukuje konkretne artykuły w wyszukiwarce, natomiast pozostałe 35 proc. korzysta z list produktów zakupionych poprzednio oraz z działu promocji.

Tuż przed 4. urodzinami internetowego serwisu Tesco w Polsce wystartowała nowa responsywna strona. Ezakupy to jednak nie tylko portal internetowy, ale także aplikacja mobilna, dzięki której posiadacze smartfonów mogą kupować przez Internet praktycznie zawsze i wszędzie. To udogodnienie sprawiło, że aplikację pobrało już ok. 400 tysięcy klientów w Europie Środkowej i generuje ona ok. 10-20 proc. wszystkich zamówień.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • artmetic ekonsulting 17-07-2016, 00:52:
Platformy i strony dla e-commerce:

artmetic.pl

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 065) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.