REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

34 proc. wzrost sprzedaży sieci Biedronka w Polsce

  • Autor: portalspozywczy.pl/pr
  • Data: 30-10-2009, 11:46

Należąca do Grupy Jeronimo Martins, sieć sklepów dyskontowych Biedronka, zanotowała w pierwszych 9 miesiącach 2009 roku świetne wyniki sprzedaży, osiągając całkowity wzrost o 33,6 proc. zł. Łączne obroty Biedronki w tym okresie wyniosły ponad 11, 68 mld zł. Sklepy Biedronki zanotowały także silny wzrost sprzedaży like for like wynoszący 7,9 proc.

REKLAMA

Nie tylko Biedronka ale cała Grupa Jeronimo Martins uzyskała bardzo dobre wyniki w pierwszych 9 miesiącach 2009 roku portugalska Grupa JM zamknęła trzeci kwartał 2009 r. wzrostem sprzedaży o 5,8 proc. w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, przekraczając wartość 5,3 mld euro. Wzrost ten został osiągnięty dzięki pozytywnym wynikom we wszystkich działach operacyjnych Grupy.

Zysk operacyjny przed amortyzacją (EBITDA) osiągnął wzrost o 12,6 proc. (+28,4 proc. przy stałych kursach walut), podczas gdy marża EBITDA wzrosła o 42 punkty bazowe, do poziomu 7,0 proc. wartości sprzedaży.

Warte odnotowania osiągnięcia w obszarze sprzedaży oraz całościowe wyniki uzyskane przez Grupę Jeronimo Martins w pierwszych dziewięciu miesiącach 2009 roku, potwierdzają siłę jej modeli biznesowych. Sprzedaż skonsolidowana osiągnęła wartość 5 318,3 milionów EUR, co odpowiada wzrostowi, z roku na rok, w wysokości 5,8 proc. (+20,6 proc. przy stałych kursach walut). Wartości te odzwierciedlają korzyści wynikające ze zwiększonej skali operacji osiągniętych zarówno w Portugalii, jak i w Polsce, dzięki zakupowi w 2008 roku sklepów sieci Plus.

We wzroście wartości sprzedaży skonsolidowanej o 5,8 proc., miały swój udział: zarówno wzrost sprzedaży porównywalnej (like-for-like) w sieciach sklepów w Portugalii i w Polsce, jak i działalność sklepów nowych oraz adaptowanych. Co warto zauważyć, wzrost w tej wysokości został odnotowany pomimo deprecjacji złotego wobec euro. W istocie, przyjmując stałe kursy wymiany walut, wzrost sprzedaży skonsolidowanej Jeronimo Martins w tym okresie osiągnął poziom 20,6 proc.

Perspektywy na rok 2009 nawet biorąc pod uwagę bieżący scenariusz makroekonomiczny, Grupa Jeronimo Martins zachowuje umiarkowany optymizm oraz pozytywne oczekiwania wobec ostatniego kwartału tego roku, uzasadnione świetnymi wynikami operacyjnymi osiągniętymi w pierwszych dziewięciu miesiącach. Wyniki działalności po raz kolejny podkreślają siłę modeli biznesowych stworzonych przez Grupę, jak również wysoką jakość jej oferty, szczególnie w obszarze Dystrybucji, reprezentowanym w Polsce przez sieć Biedronka.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 605) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH