Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

35 proc. Polaków robi zakupy w zagranicznych e-sklepach

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 04-09-2017, 12:08
35 proc. Polaków robi zakupy w zagranicznych e-sklepach
fot. Shutterstock

Sprzęt elektroniczny i odzież to kategorie produktów, po które Polacy najczęściej sięgają w zagranicznych sklepach internetowych, a zakupy w e-sklepach spoza kraju zdarza się robić 35 proc. polskich internautów - wynika z badania PAYBACK Opinion Poll.

Do zagranicznych sklepów internetowych ankietowani zaglądają najchętniej w momencie, gdy poszukiwany przez nich produkt jest niedostępny w kraju (69%) lub jest on tańszy niż w Polsce (68%). Przekłada się to na zalety, jakie badani wymieniają odnosząc się do zakupów w zagranicznych e-sklepach.

Doceniają przede wszystkim dostęp do szerszej gamy produktów (70%) oraz niższe ceny (63%). Innym często wspominanym walorem jest szybszy dostęp do produktów wchodzących na rynek (35%). Wśród wad robienia zakupów w zagranicznych e-sklepach internauci mający tego rodzaju doświadczenie za sobą wymieniają natomiast długi czas oczekiwania na swoje zamówienie (54%), wysokie koszty przesyłki (34%), a także problemy z reklamacją czy też zwrotem towaru (29%).

W przesyłkach Polaków z zagranicznych sklepów internetowych znajdują się najczęściej sprzęt elektroniczny (41%) i odzież (36%). W dalszej kolejności internauci zamawiają różnego rodzaju akcesoria (torebki, biżuterię itp.) oraz kosmetyki i perfumy (po 27%). W przypadku blisko połowy ankietowanych średnia wartość jednego zamówienia waha się między 100 a 300 zł, a co trzecia osoba wydaje jednorazowo mniej niż 100 zł na zakupy w zagranicznych e-sklepach.

Polacy najczęściej opłacają swoje zamówienia kartą kredytową (30%) lub poprzez wirtualną portmonetkę (27%). W przypadku wyboru formy dostawy ankietowani stawiają przede wszystkim na przesyłki kurierskie (43%) lub zwykłe przesyłki pocztowe (38%).

Spora jeszcze grupa osób nieufnie spogląda w kierunku zagranicznych e-sklepów i kupuje tylko na rodzimym rynku. Internauci, którzy jeszcze nigdy nie zamawiali produktów z zagranicznych e-sklepów twierdzą, że powstrzymuje ich przede wszystkim trudność w zweryfikowaniu, czy dany sklep jest godny zaufania (33%). Co czwartą osobę zniechęca długi czas oczekiwania na przesyłkę oraz skomplikowany proces reklamacji lub zwrotu towaru. Nieco ponad 20% osób przed zakupami w zagranicznych sklepach internetowych powstrzymują wysokie koszty przesyłki.

Badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach Programu PAYBACK w dniach od 21 sierpnia do 23 sierpnia 2017 r. metodą ankiety online na grupie 1682 osób. Grupa badawcza w wieku 16-65 lat dobrana została tak, aby odpowiadać strukturze demograficznej kraju.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 793) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH