Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

45 procent konsumentów rozpoznaje markę Leszczyńskie Smaki

  • Autor: pr
  • Data: 18-07-2013, 11:05

"Jak robią zakupy i co myślą leszczyńscy konsumenci", PWSZ w Lesznie zebrała opinie blisko 300 konsumentów z Leszna i okolic, by dowiedzieć się, co myślą o Leszczyńskich Smakach oraz gdzie i w jaki sposób kupują produkty klastra. Badanie pokazało, że większość leszczyńskich konsumentów rozpoznaje charakterystyczne logo i hasło promocyjne klastra. Większość potrafi też wymienić produkty firm zrzeszonych w sieci.

Mija rok od rozpoczęcia promocji klastra Leszczyńskie Smaki. Z badań przeprowadzonych w czerwcu br. na zlecenie Leszczyńskiego Centrum Biznesu przez Państwową Wyższą Szkołę Zawodową w Lesznie wynika, że blisko 45 procent konsumentów rozpoznaje dziś markę Leszczyńskie Smaki. Ponad 76 procent ankietowanych trafnie identyfikuje hasło promocyjne klastra „Wgryź się w region", spory odsetek klientów bezbłędnie wymienia nazwy produktów i producentów zrzeszonych w sieci. Najbardziej rozpoznawalną marką kojarzoną z klastrem jest cukiernia „U Kowolki" (63,5 proc.). Inne kojarzone i rozpoznawalne marki to Mleczarnia Jan Korbik, Zakład Garmażeryjny Specjał czy wytwórnia lodów J. Młynarczyk.

Na początku działań promocyjnych, członkowie klastra postawili na współpracę w obszarze działań promocyjnych. Stąd pod wspólnym logo można dziś kupić artykuły wytwarzane przez wszystkich członków sieci. Znalezienie ich w sklepie ułatwia specjalne oznakowanie opakowań charakterystycznym znakiem „Leszczyńskie Smaki". - Nasi ankieterzy pytali konsumentów, czy znak „Leszczyńskie smaki" umieszczony na produktach ma wpływ na ich decyzje o zakupie. Blisko połowa ankietowanych (48 proc.) zadeklarowała, że chętniej kupowałaby produkty opatrzone takim znakiem, niż bez niego. - mówi prof. dr hab. Bogna Pilarczyk z PWSZ w Lesznie, autorka badań. Większość osób, które stwierdziły, że chętniej kupowałyby produkty opatrzone logo „Leszczyńskie smaki" niż produkty bez tego znaku, uzasadniło swoją odpowiedź stwierdzeniem, że logo „Leszczyńskie smaki" na opakowaniach produktów daje gwarancje korzyści takich jak: lokalne pochodzenie produktów, wysoka jakość i zdrowa, ekologiczna żywność. - dodaje. Warto podkreślić, że właśnie na wywołanie takich pozytywnych skojarzeń z marką Leszczyńskie Smaki kładziono nacisk w prowadzonych kampaniach reklamowych.

Celem szeroko zakrojonych działań promocyjnych, było poinformowanie mieszkańców regionu o nowej inicjatywie klastrowej i zachęcenie do zakupu. - Czy nam się to udało? Myślę, że tak. Przeprowadziliśmy ponad 40 bezpośrednich akcji promocyjnych, uczestniczyliśmy w największych wydarzeniach promocyjnych takich jak Piknik „Leszczyńskie Smaki" , czy „Piknik Szybowcowy", podczas których zachęcaliśmy mieszkańców regionu do smakowania lokalnej, sprawdzonej żywności. Uczestnicy klastra eksponowali swoje produkty podczas największych targów producentów żywności i targów turystycznych promując regionalną żywność: Polagra Food, 2012, Targi Produktów Regionalnych - REGIONALIA 2013, Międzynarodowwych Targach Turystycznych we Wrocławiu - mówi Alicja Szczepińska, prezes Leszczyńskiego Centrum Biznesu.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH