Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

50 proc. klientów unika brudnych supermarketów i sklepów

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 23-03-2017, 10:29
50 proc. klientów unika brudnych supermarketów i sklepów
Andrzej Tul fot. materiały prasowe

Pod koniec 2016 roku w Polsce było ok. 13,11 mln m.kw nowoczesnej powierzchni handlowej. Utrzymanie czystości w takich miejscach jest istotne nie tylko ze względów bezpieczeństwa, ale też dlatego, że wszelkie zaniedbania pod tym względem mogą znacząco wpłynąć na spadek obrotów.

- Istnieje ścisła zależność pomiędzy czystością w placówce handlowej a satysfakcją klientów z czasu spędzonego w tym miejscu. Dlatego utrzymanie wysokich standardów czystości jest istotne z czysto biznesowego punku widzenia – odwiedzający, który zrazi się do sklepu czy centrum handlowego, następnym razem wybierze konkurencję - mówi Andrzej Tul, wiceprezes Polskiej Izby Gospodarczej Czystości.

- Kluczowe jest, aby ekipy sprzątające na bieżąco monitorowały sytuację i reagowały na wszystkie problemy. W przypadku centrów handlowych dochodzi dodatkowe wyzwanie w postaci ich godzin otwarcia – często są dostępne przez większość doby, co wymaga dobrej organizacji pracy ekip utrzymujących czystość. Profesjonalne firmy potrafią połączyć elastyczne podejście do zadania z utrzymaniem najwyższych standardów higieny i bezpieczeństwa – przy jednoczesnej optymalizacji kosztów. Sprawia to, że outsourcing usług utrzymania czystości jest dla branży handlowej wygodnym rozwiązaniem – dodaje.

Utrzymanie czystości w tego typu miejscach jest istotne ze względów bezpieczeństwa – w samej tylko Warszawie 28 największych centrów handlowych notuje 16,7 miliona wizyt miesięcznie.

Polacy doskonale zdają sobie sprawę z potencjalnych zagrożeń, jakie niesie brak odpowiednich standardów czystości w ogólnodostępnej przestrzeni – jak wynika z badań Millward Brown aż 98 proc. respondentów uważa, że utrzymanie w czystości miejsc publicznych jest istotne dla powszechnego zdrowia i bezpieczeństwa.

Utrzymanie czystości w handlu jest również istotne ze względów biznesowych: aż 66 proc. odwiedzających centrum handlowe zadeklarowało, że poleciłoby to miejsce na podstawie czystości jego pomieszczeń sanitarnych, 50 proc. badanych dorosłych stwierdziło, że unikałoby supermarketów i sklepów, w których zastali brudne toalety.

Dane te obrazują, jak istotne jest utrzymanie czystości w handlu, a wszelkie zaniedbania pod tym względem mogą znacząco wpłynąć na spadek obrotów.

Nowoczesna powierzchnia handlowa w Polsce to już ok. 13,11 mln m.kw, zdecydowana jej większość – 9,2 mln m.kw – przypada na centra zakupowe. Rynek jest duży i dynamicznie rośnie – sieci handlowe stale otwierają nowe obiekty. W samym 2016 roku, przybyło 463 tys. m.kw nowych powierzchni. Prognozy na 2017 rok wskazują na podobne wartości.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 641) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.