Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

58 proc. badanych przewiduje, że przed Wielkanocą wyda więcej

  • Autor: PAP
  • Data: 10-04-2017, 14:56
 58 proc. badanych przewiduje, że przed Wielkanocą wyda więcej
fot. shutterstock

58 proc. badanych przewiduje, że w związku ze Świętami Wielkanocnymi wyda średnio o 247 złotych więcej na artykuły spożywcze i codziennego użytku, niż na co dzień - wynika z badania Instytutu ARC Rynek i Opinia.

Jak czytamy w poniedziałkowym komunikacie Instytutu ARC Rynek i Opinia, 72 proc. ankietowanych odwiedzi w tym celu dodatkowe sklepy.

Magdalena Felczak z ARC Rynek i Opinia powiedziała PAP, że średnia wydatków jest wyższa w przypadku rodzin z dziećmi. - Przeznaczą one 282 złote na zakupy, bezdzietni 199 - wskazała. Powyżej 501 złotych zamierza wydać na święta tylko 5 proc. ankietowanych, a 18 proc. przeznaczy na świąteczne zakupy od 101 do 200 złotych.

Zdaniem ekonomistki prof. Elżbiety Mączyńskiej takie wydatki są możliwe, bo poprawiła się sytuacja gospodarcza wielu rodzin, co spowodował między innymi program 500 plus.

- Wiele rodzin żyło na pograniczu ubóstwa, a 500 złotych na dziecko to duży zastrzyk gotówki - powiedziała PAP.

- Z perspektywy Warszawy 500 złotych może nie wydaje się nam tak dużo, ale zastrzyk 500 plus na dziecko jest zmianą jakościową dla niektórych rodzin i mogą one sobie pozwolić na większe wydatki - mówiła. Mączyńska zaznaczyła, że drugą sprawą jest poprawa ogólnej sytuacji gospodarczej i zmniejszenie bezrobocia, co przekłada się na większe możliwości popytu.

Jak wynika z badania, co czwarty (24 proc.) Polak nie jest pewny, czy na przygotowania do świąt wyda więcej na produkty spożywcze i codziennego użytku (detergenty i kosmetyki) czy też nie. Jak zaznaczono w komunikacie, niemal co piąty badany (18 proc.) nie zamierza zwiększać swoich wydatków w związku ze zbliżającymi się świętami.

Przygotowując się do świąt co trzeci Polak (32 proc.) robi zakupy dodatkowo w jednym sklepie więcej niż zazwyczaj. Co piąty badany (22 proc.) w okresie przedświątecznym odwiedza dwa sklepy więcej niż przeciętnie w ciągu miesiąca.

Cytowany w raporcie Paweł Jurowczyk z ARC Rynek i Opinia zauważył, że z badań wynika, że Polacy w okresie przedświątecznym i świątecznym w inny sposób dokonują zakupów produktów spożywczych i codziennego użytku. Przygotowując się do świąt, Polacy odwiedzą średnio ponad 7 różnych sklepów (sieci handlowych).

W raporcie zaznaczono, że tylko 28 proc. Polaków nie zmienia swoich regularnych miejsc zakupu ze względu na święta.

Badanie przeprowadzono na panelu internetowym, będącym własnością ARC Rynek i Opinia w dniach 9-15 lutego 2017. Objętych nim zostało 900 mieszkańców Polski, w wieku 15-55 lat (próba reprezentatywna pod względem płci, wieku, wielkości miejscowości zamieszkania i regionu). 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 225) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.