REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

60 proc. pracowników badanych punktów rozpoznaje Tajemniczego Klienta

  • Autor: portalspozywczy.pl / ARC rynek i Opinia
  • Data: 17-10-2014, 13:18

Ponad 60 proc. respondentów - pracowników placówek firm z różnych branż - przyznaje, że z łatwością rozpoznaje audytora podczas badań Mystery Shopping. Większość z nich twierdzi, że rozpoznanie Tajemniczego Klienta wpływa na sposób jego obsługi, co z kolei ma niebagatelny wpływ na wiarygodność wyników badania - wynika z raportu ARC Rynek i Opinia.

REKLAMA

Badanie Mystery Shopping to jeden z najpopularniejszych sposobów sprawdzania jakości obsługi klienta w sieci sprzedaży. Podstawowym warunkiem powodzenia badania jest to, że Tajemniczy Klient jest nierozpoznawalny i przez pracowników obsługi uznawany za zwykłego klienta. Aż 74 proc. respondentów stwierdziło, że w ich firmie audyty Mystery Shopping odbywają się przynajmniej raz na trzy miesiące. Wysoka częstotliwość audytów w tych samych placówkach powoduje, że pracownicy obsługi klienta uczą się rozpoznawać Tajemniczych Klientów.

Tajemniczy Klient często jest demaskowany ze względu na brak profesjonalizmu objawiający się choćby wypadającym dyktafonem czy sposobem zadawania pytań - niemal ich „recytowania". Pracownicy są wyczuleni na charakterystyczny, nienaturalny sposób zachowania: zadawanie dużej ilości szczegółowych pytań czy niestandardowy czas pobytu.

W placówkach obsługi klienta audyty wykonywane są stosunkowo często. Wysoki stopień demaskacji w istotny sposób wpływa na miarodajność i wiarygodność przeprowadzanych badań, gdyż na poziomie deklaratywnym w 55 proc. przypadków rozpoznanie Tajemniczego Klienta wpływa na sposób jego obsługi. Można się jednak spodziewać, że w rzeczywistości odsetek osób, w przypadku których rozpoznanie Tajemniczego Klienta powoduje zmianę w zakresie podejścia do niego, jest znacznie wyższy.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Danny 24-10-2014, 12:24:
średnio 100 z mikrofonem i 50 bez nagrywania - ja wykonuje audyty w sektorze HoReCa i salony samochodowe i nigdy nie zostałem zdemaskowany
  • Juncia 20-10-2014, 09:12:
Co trzeba zrobić, żeby zostać tajemniczym klientem? Dobrze płacą? Chętnie dorobię. Dyktafon mi nie wypadnie ;)

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 158) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH