Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

7 najważniejszych trendów konsumenckich kształtujących handel

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 13-07-2018, 14:28
7 najważniejszych trendów konsumenckich kształtujących handel
Fot. shutterstock

Polskie społeczeństwo bardzo szybko się zmienia, co wpływa także na zmiany w zachowaniach zakupowych konsumentów. Inquiry Market Research wyróżniło siedem trendów konsumenckich, które będą kształtowały handel w Polsce w najbliższym czasie - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry.

- Przede wszystkim rośnie siła nabywcza Polaków. Nie bez znaczenia są wprowadzone ostatnio programy socjalne, czy stawka płacy minimalnej. Należy podkreślić, że tempo wzrostu dochodów przekracza wskaźnik inflacji co najmniej od kilku lat. Większe dochody Polaków oznaczają zmiany w strukturze wydatków: coraz mniejszą część dochodu przeznaczamy na żywność, a jednocześnie coraz większe kwoty wydajemy na produkty związane ze stylem życia i autoprezentacją - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry.

- Coraz częściej, respondenci wskazują, że cena nie gra już nadrzędnej roli, a na pierwszym miejscu stawiana jest jakość produktów. Jednak oprócz twardych danych ekonomicznych liczą się także trendy społeczne i kulturowe, które wpływają na zachowania oraz potrzeby konsumentów. Tak duże tempo zmian wymaga od handlu nie tylko odpowiedzi na nowe potrzeby, ale wręcz wybiegania naprzód i przewidywania tego, jakie czynniki będą kształtować handel w ciągu najbliższych lat - dodaje.

Oto siedem najważniejszych trendów konsumenckich, które będą kształtowały handel w Polsce w najbliższym czasie:

1. Silver generation coraz ważniejsza w strategiach handlowców i producentów FMCG

Polskie społeczeństwo jest jednym z najszybciej starzejących się w Europie. Prognoza demograficzna nie pozostawia złudzeń: w 2020 roku odsetek mieszkańców Polski w wieku 65 lat i więcej osiągnie 20%, a już teraz do tej grupy należy co szósta osoba w Polsce. Przyrostowi liczby seniorów będzie towarzyszył znaczny spadek ludności w wieku od 15 do 64 lat. W najbliższej przyszłości – do 2025 roku - grupa ta zmniejszy się o około 2 mln osób. Warto zwrócić uwagę, że seniorzy to osoby, które chcą pozostać aktywne i cieszyć się wolnym czasem. Wbrew stereotypom jest to grupa dysponująca często dobrym i stabilnym dochodem, nie obciążonym wydatkami związanymi z zakładaniem rodziny czy edukacją dzieci. Handel próbuje zmierzyć się z tym wyzwaniem, ale zdecydowana większość graczy na rynku dopiero obserwuje ten trend, a ewentualne promocje i specjalne akcje skierowane do grupy 65+ to działania ad-hoc. Ze względu na stały przyrost liczby seniorów, jednym z zadań dla przedstawicieli handlu będzie rozszerzenie oferty i działań marketingowych o tę grupę odbiorców.

2. Doświadczenie ponad zakupy

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • theArtist 16-07-2018, 16:55:
Odkrycie! Kto w szeroko rozumianej branży jeszcze tego nie wiedział?
  • genocit 15-07-2018, 23:55:
Sporo osób korzysta też z opinii na stronach sklepów ma coś takiego choćby media expert

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 700) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.