Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

7 najważniejszych trendów konsumenckich kształtujących handel

Strona 2 z 3


Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 13-07-2018, 14:28

Dla obecnych konsumentów coraz bardziej liczy się szeroko rozumiana jakość życia. Składają się na nią wolny czas, harmonia, rodzina, przyjaźń i relacje, samorealizacja, możliwość rozwijania pasji, które stawiane są ponad posiadanie dóbr materialnych. Dzisiejszy konsument może  niemal wszystko kupić za pośrednictwem internetu, a cena stopniowo przestaje być podstawowym kryterium wyboru. W rezultacie zmieniają się oczekiwania wobec obiektów handlowych, które przestają pełnić rolę czysto handlową. Zaczyna liczyć się rodzaj doświadczenia i emocje związane z marką. Obiekty handlowe stają się więc miejscem, gdzie coraz ważniejsze są usługi dodatkowe, rozrywka i rekreacja. Coraz częściej obiekty handlowe stają się animatorami życia lokalnych społeczności.

3. Szybkość i wygoda

Szybkie tempo życia, szczególnie odczuwalne w dużych miastach sprawia, że współczesny konsument oczekuje, że wszystkie swoje potrzeby i wymagania będzie mógł zaspokoić w równie szybkim tempie. Opisana wcześniej rosnąca chęć doświadczania sprawia, że czas przeznaczony na podstawowe codzienne zakupy czy korzystanie z niezbędnych usług ulega kompresji. Stąd rosnąca popularność supermarketów spożywczych oraz niewielkich obiektów handlowych (tzw. convenience). Powiększa się również sieć i oferta dyskontów, które swoim charakterem coraz bardziej upodabniają się do supermarketów. Równocześnie z rozwojem tych sieci dynamicznie rośnie sprzedaż w tych formatach.

4. Samo zdrowie

Moda na zdrowy tryb życia podbija świat, również Polskę. Konsumenci należący do szybko rosnącej klasy średniej poświęcają coraz więcej uwagi kwestiom ochrony zdrowia, medycyny estetycznej czy dobrego samopoczucia. Dla Polaków zdrowie to od lat wartość numer jeden, jednak to w ostatnich latach koncepcja zdrowia nabrała nowego, szerszego wymiaru - zaczyna dotyczyć zarówno świadomego odżywiania jak i stylu życia. Wraz z rosnącą świadomością wpływu żywności na zdrowie i kondycję, rośnie sieć sklepów rozszerzających swoją ofertę o tzw. zdrową żywność oraz produkty ekologiczne. Jednocześnie rośnie także aktywność fizyczna, potrzeba rekreacji i regeneracji jako niezbędne elementy dobrego samopoczucia.

5. Omnichannel

więcej informacji:

trendy konsumenckie RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    Agnieszka Górnicka RSS ALERT    /    Inquiry RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • genocit 2018-07-15 23:55:40
    Sporo osób korzysta też z opinii na stronach sklepów ma coś takiego choćby media expert
  • theArtist 2018-07-16 16:55:25
    Odkrycie! Kto w szeroko rozumianej branży jeszcze tego nie wiedział?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.237.75.18
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.