Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

7 trendów napędzających innowacje i konsumpcję

  • Autor: foodnavigator.com
  • Data: 12-02-2018, 14:36
7 trendów napędzających innowacje i konsumpcję
fot. shutterstock

Jak informuje portal Foodnavigator.cm, Givaudan, szwajcarski producent substancji zapachowych do kosmetyków i aromatów spożywczych, przyprowadził badanie w 25 krajach, aby zidentyfikować zmiany społeczne, technologiczne, gospodarcze i polityczne, które nastąpią w najbliższym czasie i jak one wpłyną na społeczeństwo. Analizę wzbogacono wywiadami z ekspertami konsumenckimi, socjologami żywności i szefami kuchni.

Wyszukane tożsamości

Według Givaudan rosnąca ingerencja technologii, mediów społecznościowych w ludzkie życie sprawia, że ci decydują się na bardziej wyszukane sposoby przedstawiania siebie. Przekłada się to m.in. na wybory żywieniowe konsumentów, w tym szukanie nowych bardziej egzotycznych smaków, którymi warto dzielić się w mediach społecznościowych.

Warstwowe Wellness

Według badania konsumenci wykorzystują dziedzictwo i zaawansowane technologicznie rozwiązania, aby zająć się kwestiami fizycznymi, umysłowymi. Emocjonalne i duchowe aspekty dobrego samopoczucia oraz trend na zdrowy tryb życia napędzają popyt konsumentów na żywność funkcjonalną.

Budowanie relacji

Zdaniem Givaudan zapotrzebowanie na relacje społeczne i połączenie między ludźmi ciągle wzrasta, mimo że ci stają się coraz bardziej mobilni i niezależni. W odpowiedzi na różnego rodzaju przywiązanie firmy reagują ofertą z produktami, podkreślając przy tym ich dziedzictwo kulturowe, rzemiosło i pochodzenie. Przekłada się to na popyt na autentyczne smakołyki i metody gotowania.

Dostosowane oczekiwania

Odkrycie skali poprzez dostarczanie spersonalizowanych produktów konsumentom to nowe wyzwanie dla producentów. – Postęp technologiczny pozwoli konsumentom na kwantyfikację i przekazanie swoich potrzeb, umożliwiając zaufanym markom dostarczanie najbardziej odpowiednich rozwiązań dla swoich klientów, także w segmencie spożywczym – analizuje Givaudan.

Totalna rozkosz

Według Givaudana konsumenci szukają w jedzeniu wielozmysłowych doznań smakowych. Ma to przełożenie na coraz częściej wybierane przez konsumentów wyszukane składniki i egzotyczne smaki.

Świadomość ryzyka 

Jak wynika z analizy, wśród konsumentów zmniejsza się zaufanie do producentów z sektora spożywczego. – Konsumenci pragną przejrzystej, autentycznej komunikacji z markami, aby mieć pełną świadomość odnośnie kupowanych produktów. Konsumenci chcą wiedzieć, że dokonują właściwego wyboru dla siebie i swoich rodzin. Powoduje to zwiększone zainteresowanie naturalną, ekologiczną i zrównoważoną żywnością, przejrzystymi etykietami i minimalnie przetworzonym jedzeniem – informuje Givaudan.

Samodoskonalenie

Konsumenci niemal na każdym kroku pragną samodoskonalenia i rozwoju, stąd też są coraz bardziej otwarci na eksperymenty. Wraz z postępem technologii ludzie będą mieli dostęp do większej liczby narzędzi, które pomogą im idealnie zaspokoić swoje potrzeby żywieniowe. Ten trend prowadzi konsumentów do poszukiwania funkcjonalnej żywności, które jednocześnie nasyci głód, zmysły i będzie odkryciem nowych smaków.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Modernizujmy armię rozsądnie. Wnioski po Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach ⬇️ @polskathetimes @EECKatowice polskatimes.pl/strefa-biznesu…
    @EECKatowice - (RT) @PZLSwidnik
  • W wiceministrem zdrowia Zbigniewem J. Królem @MinZdrowia na @EECKatowice rozmawialiśmy m.in. o zdrowiu publicznym. Po I wojnie światowej Polska była wschodnioeuropejskim liderem w tej dziedzinie #zdrowiepubliczne #EKG2018 #EEC2018 bit.ly/2kezwvf https://t.co/TL0Aq2HW8R
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 512) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH