Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

70 proc. Polaków kupuje w centrach handlowych w sobotę lub niedzielę

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 09-06-2013, 22:04

Polacy za zakupy częściej wybierają weekendy niż dni tygodnia. Jak wynika z badań SMG/KRC Millward Brown dla Silesia City Center, aż 70 proc. Polaków deklaruje, że odwiedza centrum handlowe w sobotę lub niedzielę, jedynie 11 proc. kupuje wyłącznie pomiędzy poniedziałkiem a piątkiem.

W sobotę i niedzielę największe centrum handlowe na Śląsku - Silesia City Center odwiedza od 130 do 160 tys. osób. Co więcej, 16 proc. Polaków deklaruje, że zakupy robi wyłącznie w weekendy, 17 proc. przyznaje, że robi je częściej w sobotę lub niedzielę, a 37 proc. w równym stopniu wybiera weekend, co dni powszednie - wyliczyła pracownia badawcza SMG/KRC Millward Brown dla Silesia City Center.

- Z reguły w centrum mamy wtedy o 20-40 proc. więcej osób niż w dni powszednie. Zdarzają się soboty i niedziele, kiedy w centrum jest nawet o 50 proc. więcej osób, niż w jeden z powszednich dni - mówi Marta Drzewiecka, dyrektor marketingu Silesia City Center.

Ale na zakupy wybieramy się nie tylko w weekendy, także w święta, kiedy to w centrach handlowych otwarte są wyłącznie restauracje, kawiarnie i kina. Z danych Silesia City Center wynika, że w te dni galerie odwiedza od 10 do 15 proc. dziennej liczby odwiedzających w dni nieświąteczne.

Centra handlowe traktujemy dziś tak, jak kiedyś centra miast i popularne miejskie deptaki. Często weekendowe zakupy łączymy z obiadem w restauracji, wizytą w kawiarni, na siłowni czy w kinie, są to aktywności, na które z reguły nie mamy czasu w dni powszednie - mówi Drzewiecka.
Dziś39 proc. odwiedzających galerie jest zdania, że jest to dobre miejsce do spędzania wolnego czasu. Z kolei dla 55 proc. istotnym elementem centrum handlowego są restauracje i kawiarnie - dodaje.

42 proc. osób w wieku 16-35 lat deklaruje, że robi zakupy wyłącznie w weekendy. W tygodniu do galerii wybiera się 20 proc. z nich. - Najliczniejsza grupę klientów weekendowych stanowią osoby aktywne zawodowo i dobrze zarabiające, dominują także gimnazjaliści, licealiści i studenci. Ponad 60 proc. klientów w tej grupie stanowią kobiety - podsumowuje Marta Drzewiecka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.