Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

75 proc. Polaków wybiera się na zakupy wyłącznie w konkretnym celu

  • dlahandlu.pl
  • Autor: pr, www.dlahandlu.pl
  • Data: 10-04-2013, 11:33

Aż 75 proc. Polaków deklaruje, że na zakupy wybiera się wyłącznie w konkretnym celu. Dla porównania w 2011 grupa ta była mniejsza o 4 proc. Bez sprecyzowanego celu do sklepu wybiera się 21 proc. z nas - wynika z badań SMG/KRC Millward Brown dla Silesia City Center w Katowicach. Polacy coraz częściej planują zakupy, ale to jeszcze nie smart shopping - oceniają eksperci.

Tylko 42 proc. z nas podczas zakupów kieruje się ceną, 37 proc. daje się skusić na nowości, tylko po to, żeby je wypróbować, a 42 proc. zdarza się kupować rzeczy, których tak naprawdę nie potrzebuje.

Smart shopping, czyli przemyślane zakupy na czas kryzysu robią furorę na całym świecie. Prawdziwi smart shopperzy poszukują rzeczy na wyprzedażach i w outletach, aukcjach internetowych, porównują ceny w sklepach, czekają na okazje, robią zakupy grupowe. Zanim coś kupią, sprawdzają przynajmniej w 5-ciu miejscach, a na koniec zasiadają do porównywarki internetowej. Liczy się cena, ale także jakość. Tymczasem Polacy wciąż ponad smart shopping stawiają zwykłą listę zakupów i planowanie budżetu na zakupy.

Tylko 9 proc. ankietowanych przez centrum handlowe Silesia City Center spotkało się kiedykolwiek z terminem „smart shoppingu". Pojęcie bliższe jest kobietom, do jego znajomości przyznało się 13 proc. pań. Przed zakupem ceny tych samych produktów w różnych sklepach porównuje jedynie 21 proc. z nas. O porównanie cen w sklepie stacjonarnym i internetowym pokusiło się kiedykolwiek zaledwie 17 proc. Polaków. Tylko 8 proc. przyznało się, że obejrzało produkt w sklepie stacjonarnym, ale kupiło taniej on-line - wynika z sondy zakupowej Silesia City Center.

- To zjawisko narasta, bo kupując chcemy oszczędzać, ale smart shopping wciąż jest w powijakach. Polacy owszem planują zakupy, ale najczęściej ograniczają się przy tym do określenia, co chcą kupić i ile mogą maksymalnie na to wydać. W tym jesteśmy mistrzami - mówi Marta Drzewiecka, dyrektor marketingu Silesia City Center.

Aż 56 proc. Polaków deklaruje, że nie ma czasu, żeby przygotować się do zakupów. 42 proc. przyznaje, że na zakupy wybiera się z wcześniej przygotowaną listą. 34 proc. planuje budżet. Jednocześnie do nietrzymania się listy zakupów przyznaje się ponad połowa tych, która ją sporządza.

Nie obce są nam także impulsy. Promocje, dwa produkty w cenie jednego i przeceny potrafią skutecznie zburzyć plan zakupowy. Aż 62 proc. Polaków przyznaje, że zrobili kiedykolwiek zakupy pod wpływem impulsu. Żałowała ich ponad połowa - wynika z sondy Silesia City Center.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 381) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH