REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

88 proc. Polaków oczekuje większej ilości informacji nt. dań serwowanych restauracjach

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-03-2011, 11:43
88 proc. Polaków oczekuje większej ilości informacji nt. dań serwowanych restauracjach
Fot. Coffeeheaven

Istnieje ogromna potrzeba otrzymywania przez konsumentów większej ilości informacji żywieniowych podczas spożywania posiłków poza domem. Klienci oczekują większej transparentności menu - zarówno w zakresie źródła pochodzenia składników potraw, sposobu ich przygotowania, ich wartości odżywczej, jak i bezpieczeństwa - wynika z przeprowadzonego również w Polsce przez Unilever Food Solutions World Menu Report.

REKLAMA

Raport wskazuje, iż potrzeba ta jest widoczna we wszystkich krajach. W Polsce aż 88 proc. respondentów oczekiwałoby większej ilości informacji na temat dań serwowanych w punktach gastronomicznych.

Główną przyczyną takiego zapotrzebowania jest widoczne na całym świecie dążenie ludzi do prowadzenia zdrowszego trybu życia. Z badań wynika, że zdecydowana większość respondentów (w Polsce aż 74 proc.) twierdzi, że dostęp do szczegółowych informacji wpłynąłby na wybór konkretnego dania i ułatwił dokonywanie zdrowszych wyborów żywieniowych. Tymczasem tylko 18 proc. badanych Polaków otrzymało jakiekolwiek informacje o wartości odżywczej dania podczas ostatniego posiłku poza domem.

Polacy zapytani o to, jakie informacje są dla nich najważniejsze, wskazali na te dotyczące zawartych w daniu kalorii, tłuszczu, konserwantów, barwników, cukru i węglowodanów. Mniej istotne okazały się dane na temat zawartości soli w konkretnym daniu, tymczasem informacja ta okazała się być ważna z punktu widzenia innych krajów.

66 proc. respondentów zgadzających się z koniecznością większej transparentności przyznało, że to właśnie kierownicy i właściciele restauracji i kantyn powinni zadbać o zachowanie ogólnodostępnej wiedzy w kwestii składników produktów spożywczych stosowanych w restauracjach. 16 proc. z nich uważa, że powinni o to zadbać dostawcy usług gastronomicznych, a 14 proc. - rząd.

Badanie zostało przeprowadzone wśród konsumentów z USA, Wielkiej Brytanii, Chin, Niemiec, Rosji, Brazylii, Turcji oraz Polski. World Menu Report został przygotowany przez firmę BrainJuicer przy pomocy agencji Public Relations Salt. Przebadano 4000 konsumentów (500 osób z każdego z krajów), jedzących poza domem przynajmniej raz w tygodniu.

World Menu Report będzie wydawany przez Unilever Food Solutions dwa razy do roku.

Przeczytaj także:

Unilever Food Solutions: 7-proc. wzrost wolumenu sprzedaży

Dyrektor Unilever Food Solutions: Możliwy jest 5-proc. wzrost rynku HoReCa w 2012 r.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 295) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH