Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

9 najważniejszych trendów konsumenckich w Polsce

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 07-09-2016, 14:23
9 najważniejszych trendów konsumenckich w Polsce
Fot. shutterstock

Wśród najważniejszych trendów konsumenckich, które wpłyną na strategie sieci handlu spożywczego w nadchodzących latach, można wyróżnić przede wszystkim nowy model rodziny, coraz szybszy tryb życia, zmianę nawyków żywieniowych oraz wysoką wrażliwość cenową konsumentów - wynika z badania "Handel spożywczy w Polsce w latach 2010-2020" zrealizowanego przez firmę Roland Berger.

Nowy model rodziny wynika przede wszystkim z rosnącej ilości kobiet aktywnych zawodowo oraz liczby gospodarstw jednoosobowych odwracających się od tradycyjnego modelu zakupowego i konsumenckiego. 

Szybszy tryb życia jest natomiast konsekwencją dużo większego zaangażowania Polaków w życie zawodowe. Ze względu na powyższe trendy, na znaczeniu zyskują segmenty umożliwiające szybkie i sprawne zakupy. 

Konsument jest także coraz bardziej zainteresowany zakupem zdrowej i ekologicznej bio żywności – pomimo wyższych cen tych produktów, zyskują one na popularności. Z drugiej strony, cena wciąż jest jednym z najważniejszych czynników determinujących zakupy w Polsce. 

Coraz ważniejsze w sprzedaży detalicznej stają się także kanały cyfrowe, zarówno w postaci cyfrowych kanałów sprzedaży jak również reklamy online. 

A oto najważniejsze trendy konsumenckie w Polsce (według badania firmy Roland Berger):

1. Nowy model rodziny

- Rosnąca liczba jednoosobowych gospodarstw domowych, które odwracają się od tradycyjnego modelu zakupowego i konsumpcyjnego.

- Rosnąca liczba kobiet aktywnych zawodowo.

2. Szybki tryb życia

- Coraz większe zaangażowanie zawodowe przez co czas na codzienne zakupy jest coraz bardziej ograniczony.

- Segment convenience, w których istotna jest szybkość obsługi i bliskość lokalizacji zyskują na znaczeniu – Dyskonty i segment convenience zlokalizowane blisko zamieszkałych obszarów korzystają kosztem dużych hipermarketów zlokalizowanych poza miastem

3. Wzrost popytu na produkty wysokiej jakości

- Większe znaczenie jakości produktu/świeżości spowodowane wzrostem dochodu rozporządzalnego, dostępem do informacji i wyrafinowaniem konsumenta.

4. Coraz bardziej świadomi konsumenci zmieniają nawyki zakupowe żywności

- Większe zainteresowanie konsumentów zakupem zdrowej i ekologicznej bio żywności – Pomimo wyższej ceny produkty organiczne zyskują na popularności.

5. Wrażliwość cenowa

- Współcześni konsumenci niekoniecznie szukają najtańszych produktów, ale oczekują wysokiej jakości w konkurencyjnej cenie, co ma pozytywny wpływ na rosnące zainteresowanie markami własnymi.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 946) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH