Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

9 najważniejszych trendów konsumenckich w Polsce

Wśród najważniejszych trendów konsumenckich, które wpłyną na strategie sieci handlu spożywczego w nadchodzących latach, można wyróżnić przede wszystkim nowy model rodziny, coraz szybszy tryb życia, zmianę nawyków żywieniowych oraz wysoką wrażliwość cenową konsumentów - wynika z badania "Handel spożywczy w Polsce w latach 2010-2020" zrealizowanego przez firmę Roland Berger.

9 najważniejszych trendów konsumenckich w Polsce
Fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 07-09-2016, 14:23

Nowy model rodziny wynika przede wszystkim z rosnącej ilości kobiet aktywnych zawodowo oraz liczby gospodarstw jednoosobowych odwracających się od tradycyjnego modelu zakupowego i konsumenckiego. 

Szybszy tryb życia jest natomiast konsekwencją dużo większego zaangażowania Polaków w życie zawodowe. Ze względu na powyższe trendy, na znaczeniu zyskują segmenty umożliwiające szybkie i sprawne zakupy. 

Konsument jest także coraz bardziej zainteresowany zakupem zdrowej i ekologicznej bio żywności – pomimo wyższych cen tych produktów, zyskują one na popularności. Z drugiej strony, cena wciąż jest jednym z najważniejszych czynników determinujących zakupy w Polsce. 

Coraz ważniejsze w sprzedaży detalicznej stają się także kanały cyfrowe, zarówno w postaci cyfrowych kanałów sprzedaży jak również reklamy online. 

A oto najważniejsze trendy konsumenckie w Polsce (według badania firmy Roland Berger):

1. Nowy model rodziny

- Rosnąca liczba jednoosobowych gospodarstw domowych, które odwracają się od tradycyjnego modelu zakupowego i konsumpcyjnego.

- Rosnąca liczba kobiet aktywnych zawodowo.

2. Szybki tryb życia

- Coraz większe zaangażowanie zawodowe przez co czas na codzienne zakupy jest coraz bardziej ograniczony.

- Segment convenience, w których istotna jest szybkość obsługi i bliskość lokalizacji zyskują na znaczeniu – Dyskonty i segment convenience zlokalizowane blisko zamieszkałych obszarów korzystają kosztem dużych hipermarketów zlokalizowanych poza miastem

3. Wzrost popytu na produkty wysokiej jakości

- Większe znaczenie jakości produktu/świeżości spowodowane wzrostem dochodu rozporządzalnego, dostępem do informacji i wyrafinowaniem konsumenta.

4. Coraz bardziej świadomi konsumenci zmieniają nawyki zakupowe żywności

- Większe zainteresowanie konsumentów zakupem zdrowej i ekologicznej bio żywności – Pomimo wyższej ceny produkty organiczne zyskują na popularności.

5. Wrażliwość cenowa

- Współcześni konsumenci niekoniecznie szukają najtańszych produktów, ale oczekują wysokiej jakości w konkurencyjnej cenie, co ma pozytywny wpływ na rosnące zainteresowanie markami własnymi.

więcej informacji:

trendy konsumenckie RSS ALERT    /    konsumenci RSS ALERT    /    badania konsumenckie RSS ALERT    /    Roland Berger RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.194.161
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.