Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

96 proc. kupujących online korzysta z platform handlowych

Efektowna strona internetowa albo łatwa w obsłudze aplikacja to za mało, by zadowolić dzisiejszych kupujących online. Według badania Pulse of the Online Shopper przeprowadzonego w 2019 r. na zlecenie UPS oczekują oni przejrzystych opłat, kontroli nad procesem dostawy, jasnych zasad zwrotów oraz nagród w programach lojalnościowych.

96 proc. kupujących online korzysta z platform handlowych
fot. shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 18-11-2019, 18:36

Najnowsze badanie UPS Pulse of the Online Shopper pokazuje zmieniające się trendy, preferencje i oczekiwania kupujących online w 15 krajach w Europie (w tym w Polsce), obu Amerykach i Azji. W ramach badania przeanalizowano wpływ pokolenia Baby Boomers, pokolenia X, millenialsów oraz pokolenia Z na trendy w handlu detalicznym, zapewniając sprzedawcom detalicznym i hurtowym oraz producentom niezbędną wiedzę do dalszego rozwoju i wyróżnienia się na tle konkurencji na globalnym rynku.

Najważniejsze wnioski z tegorocznego badania:

Przed dokonaniem zakupu klienci szukają informacji na temat produktów. Bardziej niż mogłoby się wydawać. Prawie 96% konsumentów w Polsce szuka informacji na temat produktów przed ich zakupem online, a młodsze pokolenia najczęściej kierują się opiniami innych kupujących. Polscy konsumenci najchętniej poszukują informacji na temat ceny produktu i / lub rabatów (90%), opcji dostawy, w tym szybkości i jej kosztów (66%), a także szczegółów produktu i alternatyw (48%). W przypadku zakupów w zagranicznych sklepach internetowych 96% kupujących z Polski oczekuje jasnej informacji na temat łącznych kosztów dostawy i podatków przed dokonaniem zakupu.

Ponad 10% polskich konsumentów uczestniczy w więcej niż pięciu programach lojalnościowych. Wśród powodów przystąpienia do programów lojalnościowych respondenci wymienili darmową dostawę, zniżki tylko dla uczestników oraz zbieranie punktów, które można wymieniać na nagrody.

Platformy handlowe cieszą się niesłabnącą popularnością: korzysta z nich 96% kupujących online z Polski, a 37% zamierza więcej kupować na takich portalach w ciągu następnych 12 miesięcy.

Respondenci cenią opcję dostawy w następnym dniu, ale są w stanie rozważyć dłuższy termin doręczenia w zamian za niższą opłatę  lub inną zachętę. Spośród wszystkich grup wiekowych szybszą dostawę najchętniej wybierają millenialsi. Generalnie kupujący online z Polski niechętnie płacą za dostawę. Dlatego podejmują różne działania, aby tego uniknąć, w tym odwlekają zakup w oczekiwaniu na ofertę darmowej dostawy (30%), wybierają odbiór osobisty (30%) albo kupują alternatywny produkt, którego cena uprawnia do darmowej dostawy (27%).

Możliwość zwrotu towaru to kluczowe wymaganie kupujących online z Polski: 73% respondentów przyznało, że procedura zwrotów ma wpływ na ich decyzję o kolejnych zakupach u danego sprzedawcy. 29% polskich e-konsumentów dokonała zwrotu towaru w ciągu ostatnich trzech miesięcy.

więcej informacji:

UPS RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    handel internetowy RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.234.214.179
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.