Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

A.pl Internet w IV kw. 2012 r. planuje osiągnąć próg rentowności

  • Autor: PAP
  • Data: 16-12-2011, 13:44

Spółka A.pl Internet, zarządzająca siecią delikatesów internetowych A.pl i sklepem Fresh24.pl, planuje osiągnąć próg rentowności w IV kw. 2012 r. - poinformował w piątek prezes spółki Radosław Celiński.

"Roczna sprzedaż warunkująca osiągnięcie rentowności w Warszawie to 5 mln zł i tu próg rentowności został już osiągnięty. W pozostałych miastach jest to około 1,5-2 mln zł. Zakładamy, że w nich próg rentowności zostanie osiągnięty w przeciągu 8-14 miesięcy od startu" - powiedział dziennikarzom Celiński.

"Na poziomie całej firmy zakładamy osiągnięcie progu rentowności w czwartym kwartale 2012 r." - dodał.

Największymi akcjonariuszami A.pl Internet są: PP Venture Private Investment Limited z 44,08 proc. udziałem, Action z 18,44 proc. i Bomi z 17,69 proc.

Action i Bomi mają dwuletni lock-up na swoje akcje począwszy od dnia 9 czerwca 2011 roku.

Umowy lock-upu przewidują jednak możliwość wcześniejszego zwolnienia akcjonariuszy ze zobowiązania, m.in. za zgodą wyrażoną przez radę nadzorczą spółki.

PP Venture Private Investment Limited nie ma lock-upu na swoje akcje.

A.pl Internet nie publikował prognoz wyników finansowych, jednak umowy lock-upu na akcje pracownicze są tak skonstruowane, że pod pewnymi warunkami, w tym osiągnięcia przez spółkę określonych rezultatów finansowych mogą oni zostać zwolnieni z zobowiązania. Wśród kilku warunków jest taki, że zostaną oni zwolnieni z lock-upu, jeśli w 2011 r. sprzedaż netto osiągnie wartość 15 mln zł, a strata netto nie będzie wyższa niż 2 mln zł. Dla 2012 r. sprzedaż ma osiągnąć 20 mln zł, a wynik netto być wyższy niż 0 zł. Dla 2013 r. ma to być odpowiednio 0,5 mln zł i 25 mln zł.

A.pl Internet pod marką A.pl prowadzi delikatesy internetowe o zasięgu krajowym. Delikatesy rozpoczęły działalność pod koniec 2008 r. na rynku warszawskim, a obecnie świadczą usługi również w Trójmieście, Krakowie, Katowicach wraz z miastami wchodzącymi w skład aglomeracji katowickiej, a także w Bydgoszczy, Olsztynie, Białymstoku, Szczecinie, Toruniu i Ostródzie. Plany spółki przewidują systematyczne poszerzanie zasięgu o kolejne lokalizacje.

W październiku A.pl Internet kupiła sklep internetowy Fresh24.pl. W zamian spółka Fresh24.pl objęła 10,4 proc. akcji A.pl Internet, z tego 256.666 akcji serii F w ramach prowadzonej przez spółkę oferty prywatnej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 529) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH