REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Abpol Company Polska S.A. zwiększył przychody o 15 proc. w 2013 r.

  • Autor: pr
  • Data: 29-05-2014, 12:29

Abpol Company Polska S.A., spółka zajmująca się dystrybucją produktów FMCG, notowana na rynku NewConnect od kwietnia ub. roku, wypracowała 579 tys. zł zysku EBITDA oraz 7,7 mln zł przychodów ze sprzedaży. Spółce udało się również powrócić na rynek prezerwatyw z nową marką własną „You&Me".

REKLAMA

W 2012 r. wartość przychodów ze sprzedaży sięgnęła 6.744 tys. zł, więc ubiegłoroczny wynik pokazuje blisko 15 proc. poprawę. Natomiast w przypadku wyniku finansowego na poziomie EBITDA, który rok wcześniej wyniósł 469 tys. zł, Abpol zwiększył jego wartość o niecałe 24 proc.. Spółka wypracowała w 2013 r. zysk netto wynoszący 81 tys. zł wobec 97 tys. zł w 2012 r. Nieco gorszy wynik netto był związany z dużymi nakładami poniesionymi na wprowadzenie nowych marek do sprzedaży.

Jednym z najważniejszych wydarzeń dla Spółki w 2013 r. był debiut na rynku NewConnect, który miał miejsce w kwietniu. Z oferty prywatnej udało jej się pozyskać ponad 770 tys. zł na dalszy rozwój. Zgodnie z zapowiedziami Abpol wprowadził do oferty prezerwatywy nowej marki własnej „You&Me", z którą zamierza w ciągu 3 lat zdobyć 10% udziału w rynku. Ze swoją poprzednią marką własną prezerwatyw „Rosetex" udało mu się osiągnąć nawet 23% udziału w rynku.

Abpol w ubiegłym roku wprowadził swoje produkty do sieci dystrybucyjnej Eurocash/KDWT - jednego z największych dystrybutorów produktów FMCG w Polsce. W sierpniu Spółka poszerzyła również swój asortyment produktów w sieci dystrybucyjnej Polskiego Tytoniu o prezerwatywy marki You&Me, co przyczyniło się do rozpoczęcia we wrześniu ich sprzedaży w ogólnopolskiej sieci handlowej Inmedio/Relay. Natomiast w grudniu Abpol wprowadził swoje produkty do sprzedaży w ogólnopolskiej sieci stacji paliw BP Polska.

W pierwszym kwartale tego roku spółka weszła do wielu nowych sieci handlowych. W styczniu Abpol wprowadził prezerwatywy marki własnej You&Me do sprzedaży w ogólnopolskiej sieci stacji paliw Statoil. Pod koniec lutego Spółka poinformowała z kolei o rozszerzeniu swojego asortymentu w Kolporterze właśnie o prezerwatywy tej marki. Kilka dni później Abpol przedłużył umowę współpracy z siecią PKN Orlen na okres następnych dwóch lat. Na początku marca rozpoczęta została sprzedaż plastrów opatrunkowych QuickPlastR w marketach należących do sieci Netto. Pod koniec minionego kwartału produkty spółki pojawiły się również na stacjach paliw Lukoil Polska.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (10 004) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH