Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Abpol Company Polska zwiększa rentowność w I kw. 2015 r.

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 19-05-2015, 12:35

Abpol Company Polska, spółka notowana na rynku NewConnect i zajmująca się dystrybucją produktów FMCG, w I kw. 2015 r. wypracowała 82 tys. zł zysku netto, a jej przychody wyniosły 1.103 tys. zł. Spółka aktywnie pracowała w tym okresie nad nawiązywaniem współpracy z nowymi sieciami handlowymi i widać już pierwsze efekty - podkreśla zarząd.

W I kw. 2014 roku zysk netto spółki wyniósł 49 tys. zł, więc tegoroczny wynik wykazał ponad 60-proc. poprawę. Abpol zanotował wtedy nieco większą sprzedaż, które ukształtowała się na poziomie 1.165 tys. zł, ale dzięki wyższym marżom, w tym roku spółka zwiększyła zyski.

Spółka podkreśla, że istotne jest również to, że osiągnęła w minionym kwartale dodatni wynik finansowy na każdym poziomie rachunku zysków i strat.

 - Zgodnie z przyjętą w ub. roku przez zarząd strategią spółka skoncentrowała się na produktach generujących wysoką marżę. Wpłynęło to na zmniejszenie naszych obrotów, ale udało się to praktycznie zrównoważyć nowymi kontraktami. Jednocześnie Spółka przy porównywalnym obrocie wygenerowała większy zysk - mówi Olgierd Wejner, dyrektor generalny Abpol Company Polska.

Spółka rozszerzyła na początku tego roku swój asortyment produktowy o tzw. opakowania wielosztukowe zawierające 12 sztuk prezerwatyw marki własnej You&Me, które trafiły do sprzedaży w sieci Intermarche.

Abpol wprowadził także do swojej oferty nową linię suplementów diety - dropsy witaminowe Multifan.

W lutym br. spółka nawiązała współpracę z siecią Społem Szczecin i rozpoczął sprzedaż w jej punktach handlowych prezerwatyw You&Me oraz plastów opatrunkowych marki własnej QuickPlastR. Te ostatnie produkty zostały również wprowadzone do sprzedaży w Urzędach Poczty Polskiej.

W marcu 2015 r. Abpol pozyskał nowego dystrybutora dla swoich prezerwatyw oraz plastrów opatrunkowych - firmę A-T S.A. z Krotoszyna. Dzięki podpisaniu umowy z siecią TobaccoPress, w jej salonikach prasowych znalazły się kolejne produkty spółki m.in. prezerwatywy, kleje cyjanoakrylowe, a także suplementy diety.

Pod koniec I kw. 2015 r spółka nawiązała także współpracę handlową z siecią Mila. Podpisane umowy powinny w kolejnych kwartałach wpłynąć na wzrost przychodów i poprawę rentowności spółki.

-  Zarząd widzi pierwsze pozytywne efekty podjętych wcześniej decyzji i zakłada, że w kolejnych kwartałach będą one jeszcze bardziej widoczne. Pewną niewiadomą są ewentualne koszty wprowadzenia produktów do kolejnych sieci, bowiem mogą one chwilowo zakłócić nasze wyniki finansowe, ale finalnie jest duża szansa, aby ten rok zamknąć znacznie lepszym wynikiem - mówi Wejner.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 472) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH