Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Adidas i Lego chcą surowszych przepisów ws. internetowego handlu podróbkami

  • Autor: PAP
  • Data: 11-05-2017, 15:57
Adidas i Lego chcą surowszych przepisów ws. internetowego handlu podróbkami
fot. Shutterstock

80 firm z różnych branż zrzeszonych w koalicji TAC (Together Against Counterfeiting), w tym Adidas, Lego, Philips czy Christian Dior, zwróciło się z apelem do unijnych urzędników o zaostrzenie przepisów dotyczących handlu internetowego podróbkami.

Szacuje się, że 5 proc. produktów importowanych do Unii Europejskiej to fałszywki.

Komisja Europejska zapowiedziała, że jeszcze w pierwszej połowie 2017 r. dokona przeglądu unijnej dyrektywy w sprawie egzekwowania praw własności intelektualnej (IPRED) w ramach wspólnego rynku cyfrowego. Unijni przedsiębiorcy postanowili więc wykorzystać tę okazję, by zwrócić uwagę urzędników na konieczność modernizacji dotychczasowych przepisów oraz wprowadzenia surowszych regulacji w kwestii internetowej sprzedaży podróbek.

"Odpowiedzialność za walkę z handlem podrobionymi towarami powinna zostać rozdzielona pomiędzy wszystkich uczestników łańcucha dystrybucji towarów. Powinni oni aktywnie współdziałać, by wyeliminować podróbki zarówno te dostępne w sieci, jak i offline" - mówią koalicjanci z TAC.

W środę Komisja Europejska przedstawiła przegląd strategii jednolitego rynku cyfrowego (DSM).

"Jako jedni z głównych uczestników i jednocześnie beneficjentów unijnego rynku cyfrowego, w pełni popieramy wysiłki KE na rzecz wzmacniania zaufania konsumentów i przedsiębiorców, by mogli w pełni korzystać z możliwości oferowanych przez technologie cyfrowe. Komisja przedstawiła w środę swoje inicjatywy, dążące do wyeliminowania z sieci niebezpiecznych i nieodpowiednich treści. Mamy jednak wrażenie, że pominięty został jeden kluczowy element, który także może solidnie naruszyć zaufanie konsumentów do handlu online, czyli sprzedaż podróbek. Mamy nadzieję, że ten problem zostanie zauważony w trakcie rewizji IPRED" - deklarują przedsiębiorcy.

Jak pokazują statystyki, liczba trafiających na rynek podróbek systematycznie rośnie, a wiele z nich sprzedawanych jest w sieci. Dzisiaj już 5 proc. importowanych do UE produktów to podróbki (dla porównania - na światowych rynkach fałszywki stanowią 2,5 proc. wszystkich sprzedawanych produktów). Z najnowszego raportu Urzędu UE ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) wynika, że średnio 1 na 10 konsumentów kupił w internecie towar podrobiony zamiast oryginalnego, a 35 proc. klientów nie miało pewności, czy dostarczone im produkty rzeczywiście są oryginalne.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 723) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.