Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Advadis planuje stworzyć franczyzową sieć sklepów. 500 placówek w dwa lata

Dystrybutor alkoholi i napojów Advadis rozważa utworzenie sieci sklepów detalicznych działających na zasadzie franczyzy. Spółka szacuje, że w ciągu dwóch lat mogłaby ona liczyć około 500 sklepów, których łączne obroty mogą wynieść 30 mln zł miesięcznie.

Advadis planuje stworzyć franczyzową sieć sklepów. 500 placówek w dwa lata
Advadis chce mieć 500 sklepów w ciągu dwóch lat

Autor: PAP
Data: 01-12-2010, 17:55

"Mamy pomysł, by utworzyć detaliczną odnogę w spółce, czyli sieć sklepów działających w twardej franczyzie. Byłby to sukces, gdyby udało nam się wkomponować w tę sieć 500 sklepów w ciągu dwóch lat" - powiedział Adam Brodowski, zastępca przewodniczącego rady nadzorczej Advadisu i jeden z większych akcjonariuszy spółki.

"Jest to dopiero wstępny projekt, ale poparty ankietą przeprowadzoną wśród sklepów" - dodał.

Advadis zaopatruje około 12 tys. sklepów w całej Polsce. Są to w większości małe, niezależne sklepy zlokalizowane na wsiach i w małych miastach. Spółka szacuje, że docelowo może pozyskać dla swojej sieci nawet 1000 sklepów.

"Chcemy proponować franczyzę właścicielom sklepów na wsiach i w okolicach dużych miast. Będziemy celowali w sklepy z koncesjami, do których będziemy dostarczali alkohol. W zakresie dystrybucji pozostałych produktów spożywczych i chemii gospodarczej będziemy chcieli pozyskać partnerów" - powiedział Brodowski.

"Miesięczne obroty takich sklepów wynoszą od 50 do 100 tys. zł. Szacujemy, że docelowo w ramach sieci powinniśmy generować obroty na poziomie 30 mln zł miesięcznie" - dodał.

Brodowski poinformował, że szczegóły na temat tego projektu będą znane do końca pierwszego kwartału 2011 roku. Wtedy też zapadnie decyzja, czy sieć franczyzowa będzie budowana.

Brodowski poinformował też, że w 2011 roku przychody Advadisu mogą się zmniejszyć rok do roku, ponieważ spółka zamierza postawić na dystrybucję bardziej marżowych produktów, kosztem wolumenów.

"W przyszłym roku spółka może mieć niższe przychody, gdyż będziemy koncentrować się na bardziej marżowych produktach. Nie będziemy stawiać na najbardziej masowe produkty, np. na najbardziej popularne piwa, gdyż w tym segmencie zarobki są mniejsze" - powiedział Brodowski.

Dodał, że wcześniejsze szacunki zarządu spółki dotyczące przyszłorocznego wyniku są realne.

"Nie mam żadnych wątpliwości, że rok 2011 spółka operacyjnie zakończy zyskiem" - powiedział.

Poinformował także, że strata na działalności operacyjnej Advadisu w czwartym kwartale jest z miesiąca na miesiąc coraz mniejsza.

Wiceprzewodniczący rady Advadisu potwierdził też wcześniejsze zapowiedzi, iż będzie dokupywał akcje spółki, aby przekroczyć próg 5 proc. udziałów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Adam Brodowski RSS ALERT    /    ADVADIS RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • D. 2010-12-02 12:32:31
    Owszem może chcieć zbudować sieć i to bardzo dobrze. Jednakże w tym pomyśle jest bardzo dużo luk tj. kadra zarządzająca średniego szczebla. W tej firmie są osoby, które nie potrafią dobrze zarządzać pracą a wyników oczekują z dnia na dzień. Tego nie da się zrobić jeżeli nadal będą problemy z płynnością finansową a przez to powstają bardzo duże braki asortymentowe. Firma powinna się rozliczać na bieżąco i centralnie gdyż obecnie każdy z oddziałów działa na własną rękę co nie jest dobre przy dostawcach ogólnokrajowych.
  • D. 2010-12-02 12:33:04
    Owszem może chcieć zbudować sieć i to bardzo dobrze. Jednakże w tym pomyśle jest bardzo dużo luk tj. kadra zarządzająca średniego szczebla. W tej firmie są osoby, które nie potrafią dobrze zarządzać pracą a wyników oczekują z dnia na dzień. Tego nie da się zrobić jeżeli nadal będą problemy z płynnością finansową a przez to powstają bardzo duże braki asortymentowe. Firma powinna się rozliczać na bieżąco i centralnie gdyż obecnie każdy z oddziałów działa na własną rękę co nie jest dobre przy dostawcach ogólnokrajowych.
  • Mors 2010-12-03 19:58:23
    advadis - co to jest? - jakies badziewie z Alaską
  • Konsument 2010-12-04 00:28:16
    Przyszłość jest w mini, super i hiper marketach a nie w jakiejś franczyźnie, ADS pomarzyć se może hehe

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.169.76
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.