Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Agnieszka Sokołowska, Biedronka: Redukujemy swój ślad węglowy, organiczamy zużycie plastiku

Ograniczamy plastik, redukujemy swój ślad węglowy, małymi krokami, a czasami dużymi staramy się działać proekologicznie - mówi Agnieszka Sokołowska, Internal Communication and ICSR Director Jeronimo Martins.

Agnieszka Sokołowska, Biedronka: Redukujemy swój ślad węglowy, organiczamy zużycie plastiku
Agnieszka Sokołowska, Internal Communication and ICSR Director Jeronimo Martins Polska. Fot. PTWP

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 17-12-2019, 11:43

– Czujemy wielką odpowiedzialność związaną z posiadanymi przez nas budynkami, sklepami. Są to często miejsca bardzo energochłonne, więc przywiązujemy bardzo dużą wagę, aby wszystkie nowo otwierane sklepy i remontowane pozostawiały mniejszy niż kiedyś ślad węglowy. Decydujemy się na lodówki z podwójnego szkła i na budynki z systemami zdalnego zarządzania. Redukujemy zużycie energii o 30 proc. nawet jeśli mamy większą liczbę klimatyzatorów i chłodziarek. To są realne zmiany, jakie wprowadzamy i o jakie staramy się na każdym kroku walczyć – tłumaczy Agnieszka Sokołowska, Internal Communication and ICSR Director Jeronimo Martins.

– Jeśli chodzi o plastik, też staramy się podejmować działania, które przyczyniają się do jego ograniczania. Zredukowaliśmy gramaturę butelki do wody Polaris, która jest produktem marki własnej. To oznacza 150 ton plastiku mniej – dodaje.

Agnieszka Sokołowska podaje również przykład zamiany plastikowych granulek w peelingach na naturalne. – Nasze kosmetyki, np. peelingi zawierały kiedyś plastikowe granulki, które rozpadały się w środowisku. Nie chcieliśmy dopuścić do tego, żeby taka sytuacja trwała dalej. Redukcja tych granulek i wybór innych z produktów naturalnych to półtora tony plastiku mniej. I tak to właśnie działa – małymi krokami, a czasami dużymi staramy się mieć wpływ – opowiadała.

Oprac. na podstawie fragmentu wypowiedzi Agnieszki Sokołowskiej podczas debaty: Handel szuka nowej tożsamości: CSR, ekologia, zero waste (relacja + zdjęcia).

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Agnieszka Sokołowska RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    CSR RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.201.14
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.