Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Ajenci oceniają współpracę z Żabką. Sieć chce dbać o dobre relacje

Żabka Polska zbadała jakie elementy są dla jej partnerów najważniejsze i jak je oceniają. Wyniki wskazują, że większość ajentów jest zadowolona z franczyzowego modelu biznesowego. W ramach nowej strategii rozwoju spółka zamierza jednak w dalszym ciągu udoskonalać relacje z osobami prowadzącymi sklepy. W ten sposób chce utrzymać pozycję lidera wyznaczającego kierunki rozwoju całego segmentu convenience.

Ajenci oceniają współpracę z Żabką. Sieć chce dbać o dobre relacje
Logo sieci Żabka
  • Źródło www.portalspozywczy.pl

Autor: www.portalspozywczy.pl / pr
Data: 30-12-2015, 12:22

Segment małych, osiedlowych sklepów broni się w Polsce przed ekspansją dyskontów i supermarketów dzięki systemom franczyzowym. Coraz bliższy jest moment, w którym placówki działające pod integrującym je szyldem stanowić będą 1/3 „małego handlu” w naszym kraju. W największych miastach, zwłaszcza na nowo powstających osiedlach, już teraz odgrywają one główną rolę. Na ich sukces składa się wiele elementów (często wynikających z efektu skali całej sieci), ale nie byłby on w ogóle możliwy, gdyby nie nieustanne budowanie relacji: handlowców z klientami oraz na linii centrala – placówki franczyzowe.

– Dynamiczny rozwój franczyzy w segmencie convenience, jaki od kilku lat obserwujemy na polskim rynku pokazuje, że rodzimi franczyzodawcy i franczyzobiorcy doskonale zdają sobie sprawę ze swoich mocnych stron, a sieci wielkopowierzchniowe nie doceniły potencjału tej części rynku. Zwłaszcza trzech czynników: szybkości, z jaką nastąpi konsolidacja i wynikającego z niej wzrostu potencjału zintegrowanych organizacji, powrotu konsumentów, zmęczonych długotrwałymi zakupami, do sklepów osiedlowych oraz znaczenia, jakie ma bezpośredni kontakt handlowca z klientem – powiedział Krzysztof Andrzejewski, prezes zarządu Żabka Polska.

Nie inaczej jest w przypadku sieci Żabka. Chociaż ma już ponad 4 100 punktów w całej Polsce, każdy z nich prowadzony jest przez ajenta, czyli samodzielnego przedsiębiorcę. Dla władz Spółki opinie tych osób – oparte o codzienny kontakt z konsumentami – są bardzo istotnym elementem w procesie tworzenia nowej strategii rozwoju. Dlatego po zmianie Zarządu w połowie roku Żabka zdecydowała się na przeprowadzenie kompleksowego badania satysfakcji ajentów. Informacje uzyskane w wyniku przeprowadzonych badań stanowiły dobry punkt wyjścia dla szeregu zmian zapoczątkowanych przez nowe władze Spółki, wyznaczając spójną ścieżkę rozwoju tej sieci franczyzowej. Dla zachowania maksymalnej wiarygodności, wszystkie rozmowy zostały przeprowadzone anonimowo przez ankieterów niezależnego ośrodka badawczego.

W ankiecie przygotowanej dla Żabki eksperci uwzględnili te elementy, które są najbardziej istotne dla codziennej działalności drobnych przedsiębiorców, jak i dla kupujących. To również te elementy, których sprawne funkcjonowanie stanowi o przewadze sieci franczyzowych nad niezależnymi, drobnymi placówkami handlowymi. Należą do nich między innymi organizacyjne i finansowe warunki współpracy, obsługa logistyczna, system doboru lokalizacji sklepu, zasady rozliczeń, szkolenia i wsparcie ze strony sieci oraz działania promocyjne. To uniwersalny zbiór decydujący o efektywności modeli franczyzowych i zadowoleniu ich uczestników.

więcej informacji:

ajencja Żabka Polska RSS ALERT    /    sklepy Żabka RSS ALERT    /    Żabka RSS ALERT    /    convenience RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • obserwator 2015-12-31 09:49:09
    Jak jest tak dobrze to dlaczego co chwila sklepy są zamykane i następuje wymiana ajenta,albo sklep prowadzony jest przez pracownika sieci?????
  • zawoler 2016-01-21 22:25:12
    To fakt, widac to na forum pracy jak gowork.pl/opinie_czytaj,1900 kiedy to ajenci pisza o zarobkach.
  • Kiril 2019-04-30 14:51:43
    Dobrze, że się rozwijają i idą w górę. Prowadzę żabkę od kilku lat, i czasami było trudno, czasami spoko, ale w sumie jestem całkiem zadowolony.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.202.172
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.