REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Ajenci oceniają współpracę z Żabką. Sieć chce dbać o dobre relacje

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: www.portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 30-12-2015, 12:22
Ajenci oceniają współpracę z Żabką. Sieć chce dbać o dobre relacje
Logo sieci Żabka

Żabka Polska zbadała jakie elementy są dla jej partnerów najważniejsze i jak je oceniają. Wyniki wskazują, że większość ajentów jest zadowolona z franczyzowego modelu biznesowego. W ramach nowej strategii rozwoju spółka zamierza jednak w dalszym ciągu udoskonalać relacje z osobami prowadzącymi sklepy. W ten sposób chce utrzymać pozycję lidera wyznaczającego kierunki rozwoju całego segmentu convenience.

REKLAMA

Segment małych, osiedlowych sklepów broni się w Polsce przed ekspansją dyskontów i supermarketów dzięki systemom franczyzowym. Coraz bliższy jest moment, w którym placówki działające pod integrującym je szyldem stanowić będą 1/3 „małego handlu” w naszym kraju. W największych miastach, zwłaszcza na nowo powstających osiedlach, już teraz odgrywają one główną rolę. Na ich sukces składa się wiele elementów (często wynikających z efektu skali całej sieci), ale nie byłby on w ogóle możliwy, gdyby nie nieustanne budowanie relacji: handlowców z klientami oraz na linii centrala – placówki franczyzowe.

– Dynamiczny rozwój franczyzy w segmencie convenience, jaki od kilku lat obserwujemy na polskim rynku pokazuje, że rodzimi franczyzodawcy i franczyzobiorcy doskonale zdają sobie sprawę ze swoich mocnych stron, a sieci wielkopowierzchniowe nie doceniły potencjału tej części rynku. Zwłaszcza trzech czynników: szybkości, z jaką nastąpi konsolidacja i wynikającego z niej wzrostu potencjału zintegrowanych organizacji, powrotu konsumentów, zmęczonych długotrwałymi zakupami, do sklepów osiedlowych oraz znaczenia, jakie ma bezpośredni kontakt handlowca z klientem – powiedział Krzysztof Andrzejewski, prezes zarządu Żabka Polska.

Nie inaczej jest w przypadku sieci Żabka. Chociaż ma już ponad 4 100 punktów w całej Polsce, każdy z nich prowadzony jest przez ajenta, czyli samodzielnego przedsiębiorcę. Dla władz Spółki opinie tych osób – oparte o codzienny kontakt z konsumentami – są bardzo istotnym elementem w procesie tworzenia nowej strategii rozwoju. Dlatego po zmianie Zarządu w połowie roku Żabka zdecydowała się na przeprowadzenie kompleksowego badania satysfakcji ajentów. Informacje uzyskane w wyniku przeprowadzonych badań stanowiły dobry punkt wyjścia dla szeregu zmian zapoczątkowanych przez nowe władze Spółki, wyznaczając spójną ścieżkę rozwoju tej sieci franczyzowej. Dla zachowania maksymalnej wiarygodności, wszystkie rozmowy zostały przeprowadzone anonimowo przez ankieterów niezależnego ośrodka badawczego.

W ankiecie przygotowanej dla Żabki eksperci uwzględnili te elementy, które są najbardziej istotne dla codziennej działalności drobnych przedsiębiorców, jak i dla kupujących. To również te elementy, których sprawne funkcjonowanie stanowi o przewadze sieci franczyzowych nad niezależnymi, drobnymi placówkami handlowymi. Należą do nich między innymi organizacyjne i finansowe warunki współpracy, obsługa logistyczna, system doboru lokalizacji sklepu, zasady rozliczeń, szkolenia i wsparcie ze strony sieci oraz działania promocyjne. To uniwersalny zbiór decydujący o efektywności modeli franczyzowych i zadowoleniu ich uczestników.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • zawoler 21-01-2016, 22:25:
To fakt, widac to na forum pracy jak gowork.pl/opinie_czytaj,1900 kiedy to ajenci pisza o zarobkach.
  • obserwator 31-12-2015, 09:49:
Jak jest tak dobrze to dlaczego co chwila sklepy są zamykane i następuje wymiana ajenta,albo sklep prowadzony jest przez pracownika sieci?????

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 535) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH