Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Akcje konsumenckie sposobem na umocnienie marki w kapryśnym sektorze FMCG

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-11-2017, 13:14
Akcje konsumenckie sposobem na umocnienie marki w kapryśnym sektorze FMCG
Sylwia Woźniak fot. Veneo

Presja konkurencyjności i chęć wzmocnienia pozycji rynkowej powoduje, że w działaniach marketingowych wśród firm sektora FMCG nie ma już ciosów „poniżej pasa”, a sięga się po rozwiązania, które przynoszą korzyść. Jednym ze sprawdzonych rozwiązań są akcje konsumenckie jak np. konkursy, programy lojalnościowe czy loterie – ocenia Sylwia Woźniak, manager ds. marketingu zintegrowanego w agencji Veneo.

Tego typu akcje wymagają większych nakładów finansowych oraz czasowych, jednak biorąc wszystkie za i przeciw, zdecydowanie gra warta jest świeczki. - Promocje tego typu są bowiem jednym z głównych i najszybszych sposobów na zwiększanie sprzedaży oraz pozycji marki na rynku – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Sylwia Woźniak.

- Nasycony rynek produktów szybkozbywalnych szuka innowacyjnych rozwiązań by zdobyć klienta. Często ostatnią deską ratunku okazuje się marketing. Gdy produkty są takie same wybierzemy ten, do którego zakupu mamy większą motywację. Wartość dodana jaką jest szansa na wygraną może być takim motywatorem – dodaje.

Wartość rynku FMCG w Polsce rośnie. Z danych Gfk Polonia wynika, że w 2016 roku wyniosła 244,3 mld zł, co wobec roku 2015 (229,6 mld zł) oznacza 6,4 proc. wzrostu.  

Sylwia Woźniak podkreśla też, że ogromny potencjał wynikający ze wzrostu rynku jest też wyzwaniem, bo wraz z wzrostem wartości pojawia się więcej konkurentów z podobną ofertą. Wieloletnie doświadczenie marek FMCG wskazuje, iż wiedza na temat rynku i swoich klientów to punkt wyjściowy skutecznej strategii marketingowej, a co za tym idzie mocnego brandu.

Kapryśna lojalność konsumentów

Według badania „Shoppers’Perspective   2017” Zachowania, segmenty, promocje, sieci handlowe, aż 63 proc. przebadanych konsumentów jest zorientowana na cenę produktu. - Dlatego często akcje konsumenckie są połączone z obniżoną ceną produktu. Gdyby nie było zależności cenowej z akcją, prawdopodobnie akcja nie przyniosłaby żadnych korzyści, ponieważ pozostałe segmenty konsumentów to grupy lojalne wobec produktu lub jakości. Ta grupa nie weźmie udziału w promocji, jeśli to nie interesujący ich produkt jest w jej centrum – ocenia Sylwia Woźniak.

Dodaje, że branża FMCG jest najbardziej kapryśną, jeśli chodzi o lojalność konsumentów. Wskazuje akcję „Świeżaki” sieci dyskontów „Biedronka” jako najpopularniejszy program lojalnościowy w Polsce. - Lubimy promocje, które przynoszą szybko korzyść, dlatego kupując produkt chcemy w maksymalnie krótkim czasie wiedzieć czy jego zakup przyniesie nam wygraną. Gang Świeżaków zrewolucjonizował to podejście. Tu by otrzymać upragnioną maskotkę należało kupować oraz kolekcjonować punkty za zakup, by dopiero za jakiś czas upomnieć się o nagrodę – mówi.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • WŁad Korecki 21-11-2017, 01:00:
no ciekawy artykuł, ale chyba trochę się mija z tytułem. były omówione akcje w retailu, a co z FMCG?

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 746) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.