Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Akcje konsumenckie sposobem na umocnienie marki w kapryśnym sektorze FMCG

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-11-2017, 13:14
Akcje konsumenckie sposobem na umocnienie marki w kapryśnym sektorze FMCG
Sylwia Woźniak fot. Veneo

Presja konkurencyjności i chęć wzmocnienia pozycji rynkowej powoduje, że w działaniach marketingowych wśród firm sektora FMCG nie ma już ciosów „poniżej pasa”, a sięga się po rozwiązania, które przynoszą korzyść. Jednym ze sprawdzonych rozwiązań są akcje konsumenckie jak np. konkursy, programy lojalnościowe czy loterie – ocenia Sylwia Woźniak, manager ds. marketingu zintegrowanego w agencji Veneo.

Tego typu akcje wymagają większych nakładów finansowych oraz czasowych, jednak biorąc wszystkie za i przeciw, zdecydowanie gra warta jest świeczki. - Promocje tego typu są bowiem jednym z głównych i najszybszych sposobów na zwiększanie sprzedaży oraz pozycji marki na rynku – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Sylwia Woźniak.

- Nasycony rynek produktów szybkozbywalnych szuka innowacyjnych rozwiązań by zdobyć klienta. Często ostatnią deską ratunku okazuje się marketing. Gdy produkty są takie same wybierzemy ten, do którego zakupu mamy większą motywację. Wartość dodana jaką jest szansa na wygraną może być takim motywatorem – dodaje.

Wartość rynku FMCG w Polsce rośnie. Z danych Gfk Polonia wynika, że w 2016 roku wyniosła 244,3 mld zł, co wobec roku 2015 (229,6 mld zł) oznacza 6,4 proc. wzrostu.  

Sylwia Woźniak podkreśla też, że ogromny potencjał wynikający ze wzrostu rynku jest też wyzwaniem, bo wraz z wzrostem wartości pojawia się więcej konkurentów z podobną ofertą. Wieloletnie doświadczenie marek FMCG wskazuje, iż wiedza na temat rynku i swoich klientów to punkt wyjściowy skutecznej strategii marketingowej, a co za tym idzie mocnego brandu.

Kapryśna lojalność konsumentów

Według badania „Shoppers’Perspective   2017” Zachowania, segmenty, promocje, sieci handlowe, aż 63 proc. przebadanych konsumentów jest zorientowana na cenę produktu. - Dlatego często akcje konsumenckie są połączone z obniżoną ceną produktu. Gdyby nie było zależności cenowej z akcją, prawdopodobnie akcja nie przyniosłaby żadnych korzyści, ponieważ pozostałe segmenty konsumentów to grupy lojalne wobec produktu lub jakości. Ta grupa nie weźmie udziału w promocji, jeśli to nie interesujący ich produkt jest w jej centrum – ocenia Sylwia Woźniak.

Dodaje, że branża FMCG jest najbardziej kapryśną, jeśli chodzi o lojalność konsumentów. Wskazuje akcję „Świeżaki” sieci dyskontów „Biedronka” jako najpopularniejszy program lojalnościowy w Polsce. - Lubimy promocje, które przynoszą szybko korzyść, dlatego kupując produkt chcemy w maksymalnie krótkim czasie wiedzieć czy jego zakup przyniesie nam wygraną. Gang Świeżaków zrewolucjonizował to podejście. Tu by otrzymać upragnioną maskotkę należało kupować oraz kolekcjonować punkty za zakup, by dopiero za jakiś czas upomnieć się o nagrodę – mówi.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • WŁad Korecki 21-11-2017, 01:00:
no ciekawy artykuł, ale chyba trochę się mija z tytułem. były omówione akcje w retailu, a co z FMCG?

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 715) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH