Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Akcjonariusze Emperii przyspieszają debiut giełdowy Tradisu. W planach przejęcia dystrybutorów

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 11-10-2010, 15:24
Akcjonariusze Emperii przyspieszają debiut giełdowy Tradisu. W planach przejęcia dystrybutorów
Jarosław Wawerski, obecny prezes Grupy Dystrybucyjnej Tradis - będzie pełnił swoją funkcję do końca br.

Należąca do Grupy Handlowej Emperia, Grupa Dystrybucyjna Tradis zamierza w ciągu najbliższych kilku lat zdobyć pozycję lidera polskiego rynku dystrybucji FMCG Głównym założeniem strategii jest intensywny rozwój organiczny i aktywny udział w konsolidacji rynku handlu hurtowego. Do końca marca 2011 roku Tradis planuje zadebiutować na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

- Nową strategię rozwoju przygotowywaliśmy już od wielu miesięcy. Mamy świetny serwis, perfekcyjnie skomponowaną ofertę i - co najważniejsze - doskonałe rekomendacje od partnerów. Ponadto, dołączenie do prestiżowego grona spółek giełdowych zwiększy naszą transparentność. Dzięki upublicznieniu uzyskamy realną, rynkową wycenę spółki. Jesteśmy przekonani, że najbliższe lata na rynku dystrybucji FMCG będą należały do Tradisu - powiedział Artur Kawa, prezes zarządu Grupy Handlowej Emperia.

Wyodrębnienie Dywizji Dystrybucyjnej nastąpi wskutek wydzielenia ze struktur Emperii obszaru zarządzania segmentem dystrybucyjnym i wniesienia go do oddzielnej, specjalnie w tym celu zawiązanej spółki kapitałowej. Akcje nowej spółki obejmą dotychczasowi akcjonariusze Emperii. Plan podziału, oparty o wyniki III kwartału 2010 roku, powstanie do końca października. Taka ścieżka wyodrębnienia Dywizji Dystrybucyjnej skróci czas potrzebny do przeprowadzenia niezbędnych zmian i pozwoli jeszcze skuteczniej realizować przyjętą strategię rozwoju. Rozwiązanie zyskało aprobatę akcjonariuszy Emperii.

Niezależność Grupy Dystrybucyjnej Tradis zapewni spółce pełną transparentność i podwyższy jej zdolność akwizycyjną. Przyszłoroczny debiut na GPW pozwoli na pokazanie realnej wartości ekonomicznej firmy.

Grupa Dystrybucyjna Tradis prowadzi sprzedaż hurtową dóbr FMCG przez magazyny Cash&Carry i Centra Dystrybucji rozlokowane w całej Polsce. Szeroki asortyment towarów, atrakcyjne warunki handlowe, nowoczesne systemy IT, niezawodna i tania logistyka czynią z Grupy Dystrybucyjnej Tradis wiodącego partnera handlowego dla wszystkich polskich sklepów. Wspólnie z polskimi kupcami Grupa Dystrybucyjna Tradis organizuje sieci franczyzowe, jest także strategicznym partnerem Spółdzielni Społem w Polsce.

Według prognoz, w 2010 roku Grupa Dystrybucyjna Tradis osiągnie przychody ze sprzedaży na poziomie 5,2 mld złotych, czyli o 8,0 proc. więcej niż w roku 2009. W latach kolejnych przychody rok do roku wzrosną o 15,3 proc. (6,0 mld w 2011) i o 9,8 proc. (6,6 mld w 2012). Planowany zysk netto za 2010 rok wyniesie 62,2 mln, co oznacza wzrost o 68 proc. względem wyniku z roku 2009. Lata 2011 i 2012 przyniosą dalsze zwiększenie zysku netto - o 40 proc. (do poziomu 87,1 mln zł w 2011) oraz o 30 proc. (do poziomu 131,1 mln zł w 2012).

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 087) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH