Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Aldi będzie miał duże kłopoty na polskim rynku

  • Autor: Łukasz Stępniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-05-2008, 14:00
Aldi będzie miał duże kłopoty na polskim rynku

Kilkakrotnie odkładana data uruchomienia pierwszych placówek oraz informacje o problemach z rozpoczęciem ekspansji Aldiego w Polsce znacznie osłabiły szanse niemieckiej sieci na szybki sukces.

Pierwotnie sklepy miały ruszyć wiosną 2007 r. Według nieoficjalnych wypowiedzi przedstawicieli branży, problemem Aldiego jest niskiej jakości konsulting i obsługa administracyjna. - Jeżeli oni nie poskładali na czas właściwych wniosków o koncesje na alkohol, jeżeli nie pozałatwiali spraw lokalizacyjnych i własnościowych dla działek oraz istniejących już budynków, jeżeli nie rozpoznano dobrze miejsca ekspansji - oznacza to, że są nieprzygotowani, a ich konsulting to zwykła amatorszczyzna - komentuje jeden z analityków.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że jedną z przyczyn zmian terminu otwarcia sklepów Aldiego w Polsce były problemy z systemem IT, który koordynuje pracę marketów i centrów dystrybucyjnych Aldiego w Polsce.

Niemal wszyscy pytani eksperci, analitycy i przedstawicie branży wróżą niemieckiej sieci trudną przeprawę na polskim rynku. - Ekspansja Aldiego będzie dość trudna, sieciom handlowym ciężko jest znaleźć dobrą kadrę, Niemcy na pewno zetknęli się z tym problemem - uważa Sławomir Nitek, wicedyrektor sieci Netto Polska. Poza tym, brakuje dobrych lokalizacji, a te, które się pojawiają, są bardzo drogie i nadal drożeją. Zaś działające już na rynku sieci pilnują pojawiających się działek pod inwestycje.

W rozwoju wszystkich sieci przeszkadzają także obowiązujące regulacje prawne związane z Ustawą o WOH; jest to szczególnie uciążliwe, gdy firma planuje masową ekspansję i szybki rozwój sieci sklepów. - Kilkadziesiąt planowanych przez Aldiego placówek to za mało, aby osiągnąć satysfakcjonujące wyniki finansowe. W przypadku dyskontów, żeby zarobić, trzeba mieć co najmniej 100 sprawnie działających sklepów.

W obecnych warunkach Aldiemu będzie trudno szybko rozwinąć sieć do takiej liczby - uważa Andrzej Faliński, sekretarz generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. - Przypuszczam, że w przypadku Aldiego blitzkriegu na polskim rynku nie będzie. Aldi przegapił najlepszy czas na wejście na nasz rynek, który był jeszcze 3-4 lata temu.

Część specjalistów jest jednak zdania, że niemiecki operator jest graczem, który wykorzysta swoje doświadczenie oraz zaplecze finansowe i bez problemu znajdzie sobie miejsce na polskim rynku. - Aldi jest niezwykle tani i skuteczny w realizowaniu swojej strategii, będzie więc po prostu zwalczać słabszą polską konkurencję. I nie powinien mieć z tym większych problemów - argumentuje prof. Bernd Hallier, dyrektor EuroHandelsinstitut w Kolonii.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 793) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH