Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Aldi działa na rzecz zrównoważonego rozwoju

Grupa Przedsiębiorstw ALDI Nord opublikowała raport ewaluacyjny za rok 2018 przedstawiający postępy sieci we wdrażaniu dziesięciu fundamentalnych zasad z zakresu praw człowieka, standardów pracy i ochrony środowiska oraz przeciwdziałaniu korupcji.

Aldi działa na rzecz zrównoważonego rozwoju
fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 23-08-2019, 11:30

Sieć ALDI jako pierwszy dyskont spożywczy przystąpiła w 2017 roku do United Nations Global Compact (UNGC) zobowiązując się tym samym do wdrożenia dziesięciu podstawowych zasad zrównoważonego rozwoju ONZ w codziennych działaniach gospodarczych i regularnego składania sprawozdań. Zasady te odnoszą się do przestrzegania praw człowieka i standardów pracy, ochrony środowiska, a także przeciwdziałania korupcji. Opublikowany właśnie raport jest podsumowaniem postępów dokonanych przez sieć w tej dziedzinie. 

– W DNA marki ALDI wpisana jest odpowiedzialność społeczna, która rozwijana jest od lat. Jesteśmy świadomi, że produkcja artykułów nierzadko wiążę się z negatywnymi skutkami dla środowiska (zanieczyszczania wód, wylesianie, zagrożone gatunki zwierząt). Dlatego wdrażanie najwyższych standardów działalności przedsiębiorstw, których celem jest dbałość o naszą planetę, prowadzenie transparentnej polityki produkcyjno-zakupowej i restrykcyjne przestrzeganie zasad zrównoważonego rozwoju jest dla nas kwestią priorytetową – mówi Hubert Iwanowski, Zastępca Dyrektora Zakupów ds. Jakości i CR w ALDI Polska.

– Wierzymy, że odpowiedzialność za naszą planetę leży zarówno po stronie całego przemysłu, jak i konsumentów, których edukowanie jest także istotnym aspektem działalności biznesu czy wszelkich instytucji. Po latach szybkiego konsumpcjonizmu, kiedy głównym czynnikiem zakupowym była cena, klienci coraz uważniej i bardziej świadomie podejmują decyzję zakupowe. W ALDI od początku stawiamy na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami, którzy podzielają nasze rozumienie jakości i odpowiedzialności i wspólnie z nami są gotowi dostarczać klientom jakościowe produkty. To dla nas wartość nadrzędna, którą kierujemy się na co dzień na każdym etapie funkcjonowania firmy – dodaje Iwanowski. 

Ograniczenie emisji CO2 o 10 300 ton 

W polityce klimatycznej przyjętej w 2018 r. Grupa Przedsiębiorstw ALDI Nord postanowiła do 2021 r. zredukować własną emisję gazów cieplarnianych o 40 procent względem roku 2015. Sieć ALDI zaangażowała się w polepszenie wydajności energetycznej sklepów i centrów logistycznych poprzez zastosowanie innowacyjnych technologii, optymalizację procesów logistycznych i techniki chłodniczej. Kluczowym elementem strategii klimatycznej ALDI jest także pozyskiwanie większej ilości prądu ze źródeł odnawialnych poprzez systematyczną rozbudowę instalacji fotowoltaicznych na dachach sklepów. Poprzez korzystanie z samodzielnie wygenerowanego prądu mogliśmy uniknąć emisji 10.300 ton CO2. To wzrost o 55% względem roku poprzedniego. 

więcej informacji:

Aldi RSS ALERT    /    Aldi Polska RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    CSR RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.254.12
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.