Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Aldi nie dał rady na polskim rynku

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 16-07-2009, 08:11
Aldi nie dał rady na polskim rynku

Niemieckiemu gigantowi ekspansja nie idzie, a miał zawojować rynek. Po ponad roku sieć ma w Polsce zaledwie ok. 20 sklepów - wynika z informacji Rzeczpospolitej.

Z nieoficjalnych informacji „Rz" wynika jednak, że sieć ma w Polsce jedynie ok. 20 sklepów. Gdy ruszała w lutym 2008 r., miała ich siedem. Czyli tempo rozwoju jest bardzo dalekie od oczekiwań. Zwłaszcza że wejście do Polski największej sieci dyskontowej na świecie traktowane było jako zapowiedź rewolucji na rynku i rękawica rzucona wprost liderowi sektora - Biedronce.

- Niewiele wiemy o sytuacji w centrali. Ale z powodu recesji w Niemczech mogło się okazać, że nikt nie chce pompować kolejnych środków na inwestycje w Polsce, zwłaszcza w obecnej sytuacji rynkowej - mówi "Rz" Agnieszka Górnicka, prezes firmy doradczej Inquiry.

12,8 mld zł wyniosły ubiegłoroczne przychody Biedronki, największej sieci dyskontowej w Polsce

Konkurenci - jednak tylko nieoficjalnie - mówią wprost. - Ludzie kojarzą Aldiego z niskimi cenami. Ale działając w tak małej skali, nie ma on szans na wysokie rabaty u producentów, dlatego na wstępie przegrywa nie tylko z Biedronką, ale też wieloma innymi sieciami - mówi prezes jednej z największych sieci w naszym kraju.

Według "Rz" Aldi opiera swoją ofertę niemal wyłącznie na towarach marki własnej, które w Polsce, choć zyskują na znaczeniu, odpowiadają tylko za ok. 10 proc. rynku, podczas gdy w Niemczech za ponad 40 proc. Logo się jednak u nas liczy, zwłaszcza przy zakupie choćby sprzętu elektronicznego, dlatego Aldi nie do końca przemyślał taki model ekspansji. Podobny błąd zrobiła wiele lat temu Biedronka. Jednak od dawna konsekwentnie wprowadza towary znanych marek, choć też opiera się na tych produkowanych tylko dla swojej sieci.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (9)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Obserwator 23-07-2009, 00:43:
Leader Price wprowadzał tzw. marki narodowe, ale trudno mówić o sukcesie czy też jego braku bo nikt nie był w stanie zrobić jakiejkolwiek analizy tych działań ponieważ, przypominam, LP został sprzedany do Tesco. A co do Biedronki... Kryzys im być może odrobinę pomógł, ale ta firma od trzech lat ciężko pracuje na swoją pozycję... Ciężko i skutecznie. Dyskonty były, są i będą, a koniunktura wpłynie tylko na ich przychody (chociaż i na zmieniająca się koniunkturę można reagować).
  • abc 22-07-2009, 22:50:
Do "B".Ja pamiętam o beznadziejności.Więc nie twierdź,że wszyscy zapomnieli.Poza tym chcę dodać,że Leader Price też wprowadzał znane marki co miało ściągnąć klientów ale niestety nie pomogło.W Polsce bardzo ważne jest przywiązanie do znanej marki produktu.I to wygra.Także z Biedronką.To tylko kwestia czasu.Dzięki tzw.kryzysowi sklepy typu Biedronka poczuły się lepiej.Jak koniunktura narodu się poprawi to dyskonty przebranżowią się w zwykłe supermarkety choć prawdopodobnie pod innym szyldem.
Pozdrawiam.
  • B. 16-07-2009, 16:04:
Wszyscy szybko zapomnieli jakim beznadziejnym sklepem była kilka lat temu Biedronka, która teraz zmienia swój wizerunek. Każdy na początku popełnia błędy, ALDI pewnie też szybko zweryfikuje swoją strategię, w przypadku tego giganta można być pewnym sukcesu!

Zobacz wszystkie komentarze (9)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 133) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH