REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Aldi rusza na podbój rynku

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 25-02-2008, 15:10

Największa w Europie sieć dyskontowa - już w Polsce. W poniedziałek siedem pierwszych sklepów przywita klientów - podaje Rzeczpospolita.

REKLAMA

Zapowiadany od wielu miesięcy i kilkukrotnie przekładany debiut największej w Europie sieci dyskontowej w Polsce jest faktem. Choć na sporo mniejszą niż wcześniej zapowiadano skalę. W najbliższy poniedziałek rusza siedem sklepów Aldiego.
Aldi pojawi się w Brzegu, Poznaniu, Jeleniej Górze, Głogowie, Brzegu, Sulechowie, Żorach i Tarnowskich Górach.
Dziś nie udało się ustalić, gdzie planowane są kolejne placówki i ile ich będzie, jednak jak wcześniej nieoficjalnie informowali przedstawiciele Aldiego firma na początek chce otworzyć w Polsce 20 - 30 placówek. Największym konkurentem dla nowej sieci są inne sieci dyskontowe, jak: Biedronka, Lidl czy Netto. - Poważnie traktujemy każdego rywala i z uwagą będziemy się przyglądać nowemu graczowi na rynku - mówi Sławomir Nitek, wicedyrektor Netto.
Debiut na pewno odbije się echem - Aldi jest znany z cen niższych o 30 - 40 proc. niż u konkurencji. W ofercie polskich sklepów na pewno znajdzie się sprzęt elektroniczny marki Medion, która należy do grupy Aldi i jest dostępna tylko w jego sklepach. Dlatego na klientów pierwszego dnia czekają laptopy za 1,4 tys. zł brutto. W niskich cenach czekają też telewizory, odtwarzacze DVD i inny drobny sprzęt ADG i RTV.
O sile Aldiego świadczy jednak zawsze bardzo tania żywność, głównie marek własnych. Polacy jednak nie należą do ich entuzjastów, nawet mimo niskich cen. Jak wynika z badań firmy Nielsen, w sprzedaży żywności udział marek własnych w 2007 r. wynosił jedynie 8,5 proc. i w porównaniu z rokiem wcześniejszym zmniejszył się o 0,2 proc. Z kolei w przypadku produktów chemicznych ich udział spadł 0,1 proc. do 8,2 proc. wartości rynku. W wielu krajach Europy Zachodniej ich udział przekracza 30 proc. Jedynie 28 proc. z nas uważa, że jeśli w sklepie nie ma markowego produktu, to zastąpi go odpowiednikiem w postaci marki własnej, podczas gdy tak twierdzi 81 proc. Niemców.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 880) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH