Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ale „joja"

  • Autor: Gantner Andrzej
  • Data: 13-05-2009, 14:06

Opublikowany niedawno w pewnym tabloidzie opis działań promocyjnych resortu rolnictwa polegający na zakupie znaczącej ilości drewnianych (czytaj ekologicznych) gadżetów w postaci jakże rozwijającej psychomotorycznie zabawki pt. jojo, nie wstrząsnął mną zupełnie, nawet specjalnie nie zdziwił.

Bo dlaczegoż to nie można wydać tych marnych kilkuset tysięcy na promocję tego czy innego programu typu PROW (choć być może byłoby lepiej zamiast dostępności joj, zwiększyć dostępność środków). Firmy kupują długopisy, to resort może joja, przynajmniej jest oryginalnie. To, że przedstawiciele takiej czy innej organizacji baranżowej, zabiegający od wielu miesięcy o wsparcie takiego czy innego sytemu promującego polskią żywności , lub co gorsze, uporczywie namawiający urzędników do stworzenia kompleksowej strategii rozwoju polskiej gospodarki żywnościowej, poczują psychiczny dyskomfort czytając o tych jojach, to nie ma raczej wielkiego znaczenia, zawsze można dać im jojo, niech się czymś zajmą i przestaną marudzić.

Żarty, żartami, ale słuchając ostatnio wysokiego przedstawiciela Komisji Europejskiej odpowiedzialnego za unijne fundusze promocji, miałem nieodparte wrażenie, że traktuje nas z niejaką pobłażliwością tłumacząc rzeczy bardzo, ale to bardzo podstawowe. Jedną z takich rzeczy jest wymóg posiadania przez dany kraj strategii rozwoju gospodraki żywnościowej. Po cóż im nasza strategia ? - mógłby ktoś zapytać.

Otóż po to, aby nie marnować unijnych pieniędzy na projekty oderwane od gospodarczej rzeczywistości danego kraju i rynków docelowych. Żeby za ciężko wypracowane przez obywateli UE (czyli też nas) pieniądze nie prowadzić projektów które w konsekwencji nikomu i niczemu nie służą czyli są takimi promocyjnymi „jojami".

W kontekście zwiększenia środków unijnych na promocję żywności , zmniejszenia barier dostępu do tych środków (z 20 do 10% wkładu własnego), może warto byłoby jednak opracować jakiś skoordynowany plan działania i wyznaczyć strategiczne rynki, produkty, branże, które będą rozwijać polski eksport.

Warto zacząć w końcu tworzyć systemowe rozwiązania w obszarze administracji, logistyki, komunikacji, bankowości, finansów, które wspierałyby działania przedsiębiorców i umożliwiały rzecz najważniejszą tj. aby te wszystkie pyszne polędwiczkami z kurkami, kilogramy polskiej kiełbasy zjedzonej przez Chińczyków, Ukraińców i inne szacowne nacje, przekształciły się w trwałe biznesowe powiązania, w silne marki, udziały w rynku, wspólne inwestycje, etc.

Może to jest banał, ale tak jak powiedział szacowny head of unit od funduszy unijnych p. Otati - ..."promocja służy sprzedaży i jej skuteczność mierzona jest w zyskach ze sprzedaży promowanych produktów „...- nic ponad to, chyba, że to są jakieś joja..., a na nie pieniędzy z Unii raczej nie dostaniemy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • KZ 21-05-2009, 09:21:
Nie chodzi o te nieszczęsne joja, ale o marnowanie czasu, a co za tym idzie potencjału polskiej gospodarki żywnościowej. Najłatwiej robić gadżety, najtrudniej strategicznie zarządzać. Nasi konkurenci z Niemiec, Francji, Danii, Angli, nie będą w nieskończoność patrzeć jak rośnie polski eksport, a wtedy joja nam nie pomogą.
  • MS 20-05-2009, 14:15:
Proszę Państwa, możemy się tutaj (słusznie) burzyć, ale czy naprawdę łudzicie się, że do naszego Szanownego Ministra dotrze komunikat, iż zrobił coś złego? No, zmniejszmy kaliber (odpowiednio do intelektu wspomnianej persony) : że zrobił może coś nie do końca właściwie.....?

I don't think so.... ;-)))
  • J.CH. 14-05-2009, 09:37:
To sa prawdziwe jaja z producentow i konsumentow. Ciekawe kto na tym zyskal, bo wiemy kto na tym stracil. Pan Minister moglby sie z tych "jaj", przepraszam joj wytlumaczyc, co mial na mysli podejmujac decyzje o sfinansowaniu tego przedsiewziecia Z cala reszta argumentacji autora tekstu zgadzam sie . To sa srodki przeznaczone na promocje polskiej zywnosci, ktora ma aktywizowac konsumpcje. Polskie zabaweczki to jest inna bajka.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 290) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH