Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Algieria dla polskich firm nie musi oznaczać tylko wymiany handlowej

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 29-06-2016, 14:39
Algieria dla polskich firm może być dobrą przygodą
Algieria dla polskich firm może być dobrą przygodą fot. Shutterstock

Algieria, która stała się jednym z pięciu najbardziej perspektywicznych rynków na świecie dla rozwoju polskiej gospodarki, ma dodatkowe możliwości biznesowe dla polskich firm niż tylko handel - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Omar Saoudi, ekspert i dyrektor algierskiego biura koordynacyjnego Europejskiej Grupy Doradczej.

- Obecność Europejskiej Grupy Doradczej w Algierii wykazała dodatkowe możliwości biznesowe niż tylko handel. Coraz więcej polskich firm decyduje się na inwestowanie w Algierii z lokalnym partnerem. Taka decyzja ma na celu nie tylko penetrowanie rynku algierskiego, ale i również arabskiej strefy gospodarczej (bezcłowej) oraz krajów Afryki Subsaharyjskiej – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Omar Saoudi.

- Praca w Algierii z lokalnym biznesem pokazała także inny ciekawy wątek, mianowicie sprzedaż polskiego know-how.  Wśród algierskich importerów jest grupa, która się zdecydowała na zmianę działalności na produkcję wyrobów, które do tej pory były importowane. Ta grupa często nie szuka partnerów finansowych, lecz ludzi, którzy mogą odgrywać rolę strategicznego doradcy. To jest szczególnie atrakcyjna oferta dla MSP (małych i średnich firm – przyp. Red.) – dodaje.

- Często firmy tej kategorii zostały uruchomione w latach 90-tych. Sporo z nich jest dziś w dobrej kondycji. Produkują na rynek wewnętrzny i eksportują na cały świat. Twórcy takich firm są w stanie się związać z algierskim inwestorem, przekazując praktyczną wiedzę w zakresie zaprojektowania i zarządzania firmą w konkretnym obszarze. Ponadto, inwestor algierski zawsze będzie potrzebować półproduktów, surowców, szkoleń i doradztwa. Jednym słowem, może to być niezła przygoda – podkreśla też dyrektor algierskiego biura koordynacyjnego Europejskiej Grupy Doradczej.

Mówi również, że Algieria jest mocno zainteresowana polskimi produktami, głównie rolno-spożywczymi, a także wiedzą Polaków m.in. w zakresie projektowania, budowy i zarządzania jednostkami produkcyjnymi. Algierski rynek został zaś zakwalifikowany przez rząd Polski jako jeden z pięciu najbardziej perspektywicznych na świecie dla rozwoju polskiej gospodarki. Algieria może być też dla Polski bramą eksportową dla firm, które chcą wejść na inne rynki krajów arabskich.

Algieria jest dla Polski trzecim największym partnerem handlowym wśród krajów arabskich (po ZEA i Arabii Saudyjskiej) i drugim w Afryce (po RPA).

W wymianie handlowej pomiędzy naszymi krajami od lat dominuje nasz eksport, a import algierskich towarów jest stosunkowo niewielki. Polsko-algierskie obroty handlowe wyniosły w 2015 roku ok. 370 mln USD, z czego polski eksport 332 mln USD, a import 38 mln USD.

Najważniejszą pozycję w polskim eksporcie do Algierii stanowią produkty żywnościowe – w 2015 roku było to ok. 170 mln USD.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 734) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.