Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Alibaba szuka nowych rynków. Chiński gigant e-commerce wejdzie do Europy Wschodniej?

Alibaba Holding Group Inc, jedna z największych platform e-commerce na świecie planuje zwiększyć swoje inwestycje w Rosji. Według przedstawicieli chińskiego koncernu pozwoli to w efekcie rozwinąć działalność firm także na kraje Europy Wschodniej, w tym prawdopodobnie i Polskę.

Alibaba szuka nowych rynków. Chiński gigant e-commerce wejdzie do Europy Wschodniej?
Alibaba Group, fot. PTWP

Jack Ma, prezes Alibaba Holding poinformował, że poszerzenie działalności w Rosji jest częścią szerszego planu ekspansji pod nazwą "One One Belt One Road" (oficjalna strategia Chin umożliwiająca współpracę między krajami Eurazji), który ma połączyć Chiny z krajami Europy Wschodniej i pomóc w rozwoju e-handlu.

Alibaba prowadzi działalność w Rosji poprzez firmę partnerską Aliexpress, która zatrudnia obecnie jedną osobę, ale jest jednocześnie najczęściej odwiedzaną witryną e-commerce w Rosji. Spółka planuje zatrudnić kolejnych pracowników i otworzyć swoje rosyjskie biuro.

Prezes Alibaba Holding nie podał terminu ewentualnego "wejścia" firmy na rynki Europy Wschodniej.

Na 2016 r. prognozują eksperci uruchomienie w Polsce e-sklepu innego giganta e-commerce, czyki firmy Amazon. Obecnie rozwija on w naszym kraju bazę logistyczną.

Warto przypomnieć, że eksperci rynkowi przewidują, iż do 2020 roku globalne platformy, takie jak m.in. Amazon i Alibaba staną się właścicielem 39 proc. światowego rynku sprzedaży detalicznej on-line.

Na podstawie badania "The Rise of Global Marketplaces” wywnioskowano, że sprzedawcy pozytywnie postrzegają perspektywy dotyczące swojej przyszłości – pomimo, że spodziewają się wzrostu udziału dużych e-platform na globalnym rynku detalicznym – sądzą, że ich firmy będą się rozwijać równolegle. Takie założenia opierają na dwóch aspektach: detaliści uznali wpływ e-sklepów na prowadzona przez nich działalność jako neutralny lub pozytywny, a ponadto wierzą, że będą funkcjonowali lepiej niż portale.

Sektor e-commerce stanowi obecnie 15,1 proc. całkowitej wartości sprzedaży przedsiębiorstw prowadzących działalność na terenie Unii Europejskiej. Na podstawie analizy krajowych danych statystyk Eurostatu, Irlandia jest absolutnym liderem e-commerce – aż 52,1 proc. całkowitego obrotu pochodzi ze sprzedaży produktów i usług online. Wartość ta jest również bardzo wysoka w Czechach (29,3 proc.) i na Węgrzech (20,2 proc.).

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Alibaba RSS ALERT    /    rynek e-commerce na świecie RSS ALERT    /    rynek e-commerce w Chinach RSS ALERT    /    The Rise of Global Marketplaces RSS ALERT    /    Amazon.com RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • kubanek 2015-06-26 12:36:16
    Bardzo mi się ta inicjatywa podoba. Skoro do Polski wchodzi Amazon czy inne zachodnie sklepy, to dlaczego mają nie wchodzić Chińczycy? Polska winna wykorzystać swoje położenie w Europie w całości. Chiny i chiński biznes, podobnie jak i japoński, koreański, indyjski, arabski czy nawet i białoruski, rosyjski, ukraiński, kazachski jest u nas mile widziany. Alternatywa wobec UE czy USA na pewno się przyda.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.210.158.163
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.