Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Alibaba szuka nowych rynków. Chiński gigant e-commerce wejdzie do Europy Wschodniej?

  • Autor: chinadaily/portalspozywczy.pl
  • Data: 24-06-2015, 17:00
Alibaba szuka nowych rynków. Chiński gigant e-commerce wejdzie do Europy Wschodniej?
Alibaba Group, fot. PTWP

Alibaba Holding Group Inc, jedna z największych platform e-commerce na świecie planuje zwiększyć swoje inwestycje w Rosji. Według przedstawicieli chińskiego koncernu pozwoli to w efekcie rozwinąć działalność firm także na kraje Europy Wschodniej, w tym prawdopodobnie i Polskę.

Jack Ma, prezes Alibaba Holding poinformował, że poszerzenie działalności w Rosji jest częścią szerszego planu ekspansji pod nazwą "One One Belt One Road" (oficjalna strategia Chin umożliwiająca współpracę między krajami Eurazji), który ma połączyć Chiny z krajami Europy Wschodniej i pomóc w rozwoju e-handlu.

Alibaba prowadzi działalność w Rosji poprzez firmę partnerską Aliexpress, która zatrudnia obecnie jedną osobę, ale jest jednocześnie najczęściej odwiedzaną witryną e-commerce w Rosji. Spółka planuje zatrudnić kolejnych pracowników i otworzyć swoje rosyjskie biuro.

Prezes Alibaba Holding nie podał terminu ewentualnego "wejścia" firmy na rynki Europy Wschodniej.

Na 2016 r. prognozują eksperci uruchomienie w Polsce e-sklepu innego giganta e-commerce, czyki firmy Amazon. Obecnie rozwija on w naszym kraju bazę logistyczną.

Warto przypomnieć, że eksperci rynkowi przewidują, iż do 2020 roku globalne platformy, takie jak m.in. Amazon i Alibaba staną się właścicielem 39 proc. światowego rynku sprzedaży detalicznej on-line.

Na podstawie badania "The Rise of Global Marketplaces” wywnioskowano, że sprzedawcy pozytywnie postrzegają perspektywy dotyczące swojej przyszłości – pomimo, że spodziewają się wzrostu udziału dużych e-platform na globalnym rynku detalicznym – sądzą, że ich firmy będą się rozwijać równolegle. Takie założenia opierają na dwóch aspektach: detaliści uznali wpływ e-sklepów na prowadzona przez nich działalność jako neutralny lub pozytywny, a ponadto wierzą, że będą funkcjonowali lepiej niż portale.

Sektor e-commerce stanowi obecnie 15,1 proc. całkowitej wartości sprzedaży przedsiębiorstw prowadzących działalność na terenie Unii Europejskiej. Na podstawie analizy krajowych danych statystyk Eurostatu, Irlandia jest absolutnym liderem e-commerce – aż 52,1 proc. całkowitego obrotu pochodzi ze sprzedaży produktów i usług online. Wartość ta jest również bardzo wysoka w Czechach (29,3 proc.) i na Węgrzech (20,2 proc.).

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • kubanek 26-06-2015, 12:36:
Bardzo mi się ta inicjatywa podoba. Skoro do Polski wchodzi Amazon czy inne zachodnie sklepy, to dlaczego mają nie wchodzić Chińczycy? Polska winna wykorzystać swoje położenie w Europie w całości. Chiny i chiński biznes, podobnie jak i japoński, koreański, indyjski, arabski czy nawet i białoruski, rosyjski, ukraiński, kazachski jest u nas mile widziany. Alternatywa wobec UE czy USA na pewno się przyda.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (8 580) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH