Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Alibaba szuka nowych rynków. Chiński gigant e-commerce wejdzie do Europy Wschodniej?

  • Autor: chinadaily/portalspozywczy.pl
  • Data: 24-06-2015, 17:00
Alibaba szuka nowych rynków. Chiński gigant e-commerce wejdzie do Europy Wschodniej?
Alibaba Group, fot. PTWP

Alibaba Holding Group Inc, jedna z największych platform e-commerce na świecie planuje zwiększyć swoje inwestycje w Rosji. Według przedstawicieli chińskiego koncernu pozwoli to w efekcie rozwinąć działalność firm także na kraje Europy Wschodniej, w tym prawdopodobnie i Polskę.

Jack Ma, prezes Alibaba Holding poinformował, że poszerzenie działalności w Rosji jest częścią szerszego planu ekspansji pod nazwą "One One Belt One Road" (oficjalna strategia Chin umożliwiająca współpracę między krajami Eurazji), który ma połączyć Chiny z krajami Europy Wschodniej i pomóc w rozwoju e-handlu.

Alibaba prowadzi działalność w Rosji poprzez firmę partnerską Aliexpress, która zatrudnia obecnie jedną osobę, ale jest jednocześnie najczęściej odwiedzaną witryną e-commerce w Rosji. Spółka planuje zatrudnić kolejnych pracowników i otworzyć swoje rosyjskie biuro.

Prezes Alibaba Holding nie podał terminu ewentualnego "wejścia" firmy na rynki Europy Wschodniej.

Na 2016 r. prognozują eksperci uruchomienie w Polsce e-sklepu innego giganta e-commerce, czyki firmy Amazon. Obecnie rozwija on w naszym kraju bazę logistyczną.

Warto przypomnieć, że eksperci rynkowi przewidują, iż do 2020 roku globalne platformy, takie jak m.in. Amazon i Alibaba staną się właścicielem 39 proc. światowego rynku sprzedaży detalicznej on-line.

Na podstawie badania "The Rise of Global Marketplaces” wywnioskowano, że sprzedawcy pozytywnie postrzegają perspektywy dotyczące swojej przyszłości – pomimo, że spodziewają się wzrostu udziału dużych e-platform na globalnym rynku detalicznym – sądzą, że ich firmy będą się rozwijać równolegle. Takie założenia opierają na dwóch aspektach: detaliści uznali wpływ e-sklepów na prowadzona przez nich działalność jako neutralny lub pozytywny, a ponadto wierzą, że będą funkcjonowali lepiej niż portale.

Sektor e-commerce stanowi obecnie 15,1 proc. całkowitej wartości sprzedaży przedsiębiorstw prowadzących działalność na terenie Unii Europejskiej. Na podstawie analizy krajowych danych statystyk Eurostatu, Irlandia jest absolutnym liderem e-commerce – aż 52,1 proc. całkowitego obrotu pochodzi ze sprzedaży produktów i usług online. Wartość ta jest również bardzo wysoka w Czechach (29,3 proc.) i na Węgrzech (20,2 proc.).

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • kubanek 26-06-2015, 12:36:
Bardzo mi się ta inicjatywa podoba. Skoro do Polski wchodzi Amazon czy inne zachodnie sklepy, to dlaczego mają nie wchodzić Chińczycy? Polska winna wykorzystać swoje położenie w Europie w całości. Chiny i chiński biznes, podobnie jak i japoński, koreański, indyjski, arabski czy nawet i białoruski, rosyjski, ukraiński, kazachski jest u nas mile widziany. Alternatywa wobec UE czy USA na pewno się przyda.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 476) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH