REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Allegro i InPost chcą zrewolucjonizować i ożywić polski rynek e-commerce

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 06-11-2014, 15:45
Allegro i InPost chcą zrewolucjonizować i ożywić polski rynek e-commerce
Rafał Brzoska, prezes InPost, Przemysław Budkowski, VP Marketplaces w Naspers, fot. Żelazna Studio, Paweł Pawłowski

InPost i Allegro we czwartek wspólnie ogłosiły zawarcie porozumienia o strategicznej współpracy w ramach dostaw produktów zamawianych online. Od dzisiaj w opcjach przesyłki każdy sprzedawca internetowy może dodać nowe możliwości: Allegro Paczkomaty InPost oraz Allegro Polecony InPost. Ceny tych form dostawy, zdaniem przedstawicieli InPost i Allegro, stanowią nowy benchmark, do którego będzie zmuszona równać konkurencja. Cena dostawy listu poleconego wyniesie 3,94 zł, a paczki - 7,99. Dodatkowo w obu tych opcjach klienci zyskają zagwarantowany darmowy zwrot kupionego towaru.

REKLAMA

Paczki dostarczane będą do jednego z 1,1 tys. Paczkomatów InPost już następnego dnia po nadaniu, zaś listy polecone kurier będzie dostarczał do rąk własnych w ciągu trzech dni od nadania. InPost tłumaczy, że jego pracownicy są od lat wyżej wynagradzani za dostarczenie listu bezpośrednio pod adres odbiorcy, mają też obowiązek dwukrotnego podjęcia takiej próby. W przypadku awizowania list będzie czekał w jednym z 8,3 tys. punktów obsługi klienta w całej Polsce. Drogę paczki do Paczkomatów InPost, jak również listu poleconego klienci mogą śledzić na stronach inpost.pl oraz paczkomaty.pl. Wszystkie Paczkomaty są wyposażone w czytniki kart płatniczych, co zapewnia możliwość odebrania przesyłki za pobraniem.

Od dzisiaj sprzedawcy na Allegro mogą w łatwy sposób, bez formalności ani żadnych opłat dodać obie opcje dostawy produktów do swoich aukcji. Wystarczy, że zalogują się do bezpłatnego Managera Paczek swoimi danymi z Allegro. Aplikacja pozwala także na wygenerowanie etykiet adresowych i sprawne zarządzanie wysyłkami.

- Nadchodzący sezon świątecznych zakupów to zawsze duże wyzwanie dla e-sprzedawców w zakresie organizacji dostaw produktów. Allegro i InPost wychodzą naprzeciw oczekiwaniom zarówno e-detalistów, jak i e-konsumentów. Dzięki naszej strategicznej współpracy oferujemy absolutnie najtańsze formy dostawy - do Paczkomatu InPost lub jako list polecony. Ze strony InPost gwarantujemy pełne bezpieczeństwo przesyłek, możliwość śledzenia ich drogi i szybką dostawę. Aż 98 proc. przesyłek do Paczkomatów InPost trafia następnego dnia po nadaniu, zaś ponad 92 proc. listów poleconych dostarczamy w terminie D+3. To wskaźniki znacznie wyższe niż u operatora wyznaczonego - komentuje Rafał Brzoska, prezes InPost.

- Polski rynek e-commerce według różnych szacunków rośnie około 14 - 15 proc. rocznie. Mógłby rosnąć szybciej, gdybyśmy znieśli bariery rozwoju - tłumaczy Przemysław Budkowski, VP Marketplaces w Naspers. - Firma badawcza Gemius podaje na przykład, że 83 proc. internautów w Polsce kupowałoby online więcej, gdyby istniała opcja darmowego zwrotu, a 24 proc. nie zwraca towarów, by nie płacić za wysyłkę. Według tego samego badania 45 proc. Polaków kupujących w Internecie otrzymało jeden lub dwa razy towar niezgodny z oczekiwaniami. Aż 38 proc. z tych respondentów nie zdecydowało się na skorzystanie z możliwości zwrotu produktu do e-sklepu. Dla prawie jednej czwartej z nich przeszkodą okazała się konieczność poniesienia kosztów wysyłki zwracanego towaru. Dzięki współpracy Allegro i InPostu te problemy mogą odejść do historii, bo kupujący otrzymają możliwość skorzystania z taniej dostawy i darmowego zwrotu w największej polskiej platformie zakupowej. Będzie to miało szczególnie duże znaczenie po zmianie przepisów dotyczących zwrotów towarów kupionych na odległość po 25 grudnia 2014 - podkreśla Budkowski.

KOMENTARZE: (5)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • janerek 29-04-2015, 19:31:
Ja korzystam z ich usług i jak najbardziej polecam, chociaż pracownicy na forum gowork.pl/opinie_czytaj,155873 trochę narzekają.
  • ventyl 08-11-2014, 01:58:
konkurencja w e-comm jest tak duża przez sklepy internetowe i firmy dostawcze, że wymusiły one takie działania tych firm, bo się zbytnio trochę zaszufladkowały, spadły im dochody i pomysłów brak a nowe rozwiązania są już nierentowne. konsolidacja tego rynku jest konieczna bo jest ogromnie rozdrobniony.
  • LegalGeek.pl 07-11-2014, 07:57:
Warto też dodać, że od 25 grudnia będzie można odstąpić także od niektórych zakupów w licytacji na Allegro.

Zobacz wszystkie komentarze (5)

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 158) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH