Allegro: Najgorętszy okres dla e-handlu to styczeń
Choć świąteczny boom w handlu już się skończył, sklepy internetowe w najgorętszy okres wchodzą dopiero w…styczniu. Ubiegły rok wykazał, że liczba przedmiotów sprzedawanych na allegro.pl wzrosła z 45,5 mln przedmiotów w grudniu do niemal 47 mln w kolejnym miesiącu. A bardziej zaradni e-sprzedawcy rozpoczęli w tym roku sezon już 2 listopada.
- Ten rok najprawdopodobniej przejdzie do historii e-commerce jako rekordowy. Nie dość, że ponad 65 proc. internautów deklarowało w tym roku zakup choć części prezentów w sieci, to wbrew zapowiedziom kryzysu, dynamika zakupów nie zmalała. Ponadto coraz więcej przedsiębiorców sprzedaje w sieci - podsumowuje Justyna Gawrońska z Akademii Allegro, prowadzącej projekty edukacyjne w dziedzinie e-commerce.
O ile w okresie świątecznym na przełomie lat 2010/2011 na Allegro miesięcznie wystawiano ponad 45 mln przedmiotów, tak rok wcześniej liczba ta oscylowała wokół 34-35 mln. Jak będzie teraz?
Świąteczny boom nie kończy się na wręczeniu prezentów po wigilijnej kolacji. O dziwo, zaraz po świętach, liczba przedmiotów wystawianych na Allegro wzrasta - w ubiegłym roku statystyki poszły w górę z 45,5 mln w grudniu do 46,7 mln w styczniu. A liczba ta i tak była wyższa o 5,8 mln w porównaniu do średniej z przeciętnego miesiąca. Nie był to jednak ewenement, gdyż na przełomie roku 2009/2010 na Allegro zanotowano podobny wzrost. Powyższe kategorie handlu niezmiennie wpisują się w świąteczne preferencje Polaków. A za rok może dogadzać im jeszcze więcej internetowych sprzedawców, biorąc pod uwagę tempo rozwoju e-commerce i rosnącą liczbę kupujących w sieci. Ci ostatni, według najnowszego raportu Internet Standard, stanowią już 74 proc. internautów (wcześniej 67 proc.).
W tym roku, w grudniu, co minutę na serwisie allegro.pl wystawiano średnio 523 nowe oferty przedmiotów. Apogeum kupowania prezentów najprawdopodobniej wystąpiło 11 i 12 grudnia. Dlaczego? W przeciwieństwie do handlu tradycyjnego, w którym świąteczny boom rozpoczyna się w weekend podczas tzw. Czarnego Piątku, e-commerce posiada swój Cyber Poniedziałek. Internauci bowiem najintensywniej odwiedzają wirtualne półki sklepowe właśnie na początku nowego tygodnia.

KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!