Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Alma i MarcPol z niezapłaconymi fakturami na 200 mln zł

  • Autor: finanse.wp.pl
  • Data: 18-05-2017, 09:29
Alma i MarcPol z niezapłaconymi fakturami na 200 mln zł
fot. Alma Market

20 największych dystrybutorów detalicznych kontroluje od 50 do 60 proc. polskiego rynku spożywczego. To oni dyktują ceny, a nie producenci żywności. Gdy jest za drogo, sieć zawsze może zmienić dostawcę. I często to robi. Takie warunki współpracy są miażdżące, dla małych polskich firm - szczególnie rodzinnych - czytamy w serwisie finanse.wp.pl

Problemem polskich przedsiębiorców są także wydłużające się terminy płatności. Dziś średnie zadłużenie jednej firmy z sektora handlowego w Polsce to już prawie 30 tys. zł – wynika z raportu Polskiej Izby Handlu i biur informacji kredytowych.

Kłopoty z finansowaniem mają nie tylko nowopowstające biznesy, ale też dostawcy, z którymi przedsiębiorcy współpracowali od lat. Kto spodziewał się, że istniejące od wielu lat sieci takie jak Marcpol, czy Alma upadną, zostawiając dostawców z niezapłaconymi fakturami na około 200 mln złotych? Średnia wielkość takiej przeterminowanej faktury wynosi 7 tys. zł.

Tylko w kwietniu ogłoszono niewypłacalność 6 producentów żywności (wyroby cukiernicze, pieczywo, mięso, nabiał). Producenci żywności to największa grupa niewypłacalnych producentów zaraz za dostawcami materiałów budowlanych. Poprzednio z takim zjawiskiem niewypłacalności w branży spożywczej mieliśmy do czynienia w 2014 roku, po wprowadzeniu sankcji i barier w handlu ze Wschodem.

Czytaj więcej na finanse.wp.pl

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • XJ 07-08-2017, 11:02:
bzdury
produkcja spożywcza i handel spożywczy oczywiście maja dużo wspólnego ale nie można ich porównywać gdyż
produkcja ma inne przyczyny upadłości gdyż tam koszty stałe są inne , zależności w stosunku do dostawców na innych zasadach a klientowi daje się towar zazwyczaj na przelew
a natomiast handel ma inne przyczyny upadłości; relacje z dostawcami są diametralnie inne a klient jeżeli jest to detal w 100% płaci gotówką.
wyżej podane przykłady MarcPol i Almanie powinny być podane jako przykłady bankrutujące sieci które sobie bardzo dobrze dawały rade , były bardzo zyskowne i ich właściciele się jawili jako super biznesmeni a zwyczajnie to jest tak ze jak przyszła normalna konkurencja to ich autorytarne rządy z czasów KC PZPR nie sprawdziły się i znaleźli sposoby aby w naszym prawie znaleźć luki aby przetransferować kasę na podstawie durnych omów do spółek zależnych ,otwierać na sam koniec jak najwięcej sklepów, nabrać dostaw , sprzedać akcje , wyjść z zarządu , powiększyć prywatny majątek i na końcu zbankrutować ,
To są zwykli złodzieje na które prawo polskie pozwala

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 723) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.