Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Alma i Piotr i Paweł poległy, bo próbowały sprzedawać cały asortyment w cenach premium

- Formaty delikatesowe, które próbowały oferować produkty z wyższej półki jeden po drugim poległy. Stało się tak miedzy innymi dlatego, że delikatesy próbowały sprzedawać cały asortyment w cenach premium, podczas gdy polski konsument – nawet jeśli sięga po produkty z wyższej półki - nadal bardzo patrzy na cenę - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry Market Research.

Alma i Piotr i Paweł poległy, bo próbowały sprzedawać cały asortyment w cenach premium
fot. PTWP

Autor: AT, portalspozywczy.pl
Data: 07-06-2019, 09:36

Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry Market Research uważa, że wyspecjalizowane małe sklepy mogą przyciągnąć dotychczasowych klientów sieci delikatesowych jak Alma czy Piotr i Paweł, jak również klientów dyskontów, którzy oczekują szerszej oferty produktów premium.

- Formaty delikatesowe, które próbowały oferować produkty z wyższej półki jeden po drugim poległy. Piotr i Paweł po wejściu Spara z pewnością nie utrzyma dotychczasowego profilu. Stało się tak miedzy innymi dlatego, że delikatesy próbowały sprzedawać cały asortyment w cenach premium, podczas gdy polski konsument – nawet jeśli sięga po produkty z wyższej półki - nadal bardzo patrzy na cenę - mówi.

Prezes Inquiry wskazuje, że ceny podstawowych artykułów są zresztą wciąż głównym czynnikiem zakupowym nawet na zamożnych rynkach, nie tylko w Polsce.

- Codzienne zakupy robimy więc w hipermarketach i dyskontach, ale czasem zależy nam na kupieniu rzeczy, których w hipermarkecie czy dyskoncie nie dostaniemy, w tym produktów premium - takich jak dobra szynka, francuski ser, dobre wino albo oliwa. Owszem, w hipermarketach pojawia się np. bardzo dobrej jakości wołowina, ale jest to produkt zbyt drogi by utrzymał się w stałej ofercie. Tymczasem są klienci, którzy wolą zjeść raz w miesiącu porządny stek niż codziennie opychać się parówkami - dodała.

Górnicka wskazuje, że sklepy takie jak  Alma czy Piotr i Paweł funkcjonowały w oparciu o założenie, że konsumenci chcą i mogą kupować produkty premium codziennie. Tymczasem zakupy premium to zakupy okazjonalne albo uzupełniające.

- Nie wystarczy to na utrzymanie całego supermarketu, a teraz, gdy dużych delikatesów zabrakło, szanse rozwoju mają właśnie mniejsze sklepy specjalistyczne. Dowodem jest rozwój sieci sklepów specjalistycznych w centrach handlowych, które egzystują wspólnie z hipermarketami, jak np. Organic Farma Zdrowia. Mają one często tego samego klienta, który uzupełnia “duże” zakupy w sklepie specjalistycznym. Uważam, że jest to w tej chwili szansa dla dobrych  producentów i to nie tylko w kategorii mięsnej. Z punktu widzenia zaufania konsumenta jest też lepiej, gdy producent ma wizerunek małej firmy rzemieślniczej, oferującej produkt wysokiej jakości - dodała.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Agnieszka Górnicka RSS ALERT    /    Inquiry Market Research RSS ALERT    /    Inquiry RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    Alma RSS ALERT    /    Piotr i Paweł RSS ALERT    /    sieci delikatesów RSS ALERT    /    premiumizacja RSS ALERT    /    Organic Farma Zdrowia RSS ALERT

KOMENTARZE (7)

  • Alex 2019-06-07 15:08:30
    Ale brednie, Pani Prezes proszę sprawdzić historyczne koszyki cen podstawowych artykułów i wtedy tworzyć teorie.
  • Jan 2019-06-07 16:26:43
    I obydwie sieci nie zapłaciły dostawcom-Polskie sieci !
  • Jan 2019-06-07 16:31:00
    I obydwie sieci nie zapłaciły za dostarczony towar-Polskie sieci
  • Ktoś 2019-06-08 09:46:54
    Pani prezes widać nigdy w tych sklepach nie była. Alma poległa ponieważ Pan Mazgaj przestał pilnować interesu skupiając się na pozostałych firmach. Przestał regularnie odwiedzać swój flagowy sklep na Pilotów w Krakowie. Więc menadżerowie wprowadzili kreatywną księgowość. Później było już za późno na reakcję. Piotr i Paweł w problemy wprowadzili bracia W. Dopóki mama rządziła firma to rozwijała się w mądry sposób. Problemy zaczęły się od momentu kiedy po kilka sklepów na raz otwierali. Część w całkowicie nietrafionych lokalizacjach. Do tego oddawali rentowne sklepy we franczyzę (część swoim dyrektorom) za ułamek wartości. Obalić tezę pani prezes można jednym pytaniem. Skoro jest tak jak ona mówi to czemu te sieci tyle czasu funkcjonowały na rynku oferując taka bogaty asortyment premium? Zresztą badania koszyków zakupowych pokazują, że ceny były tam normalne. Kolejne kłamstwo w tym artykule Biedronka nie jest najtańszym sklepem a próbuje pani prezes próbuje utrwalać te kłamstwo.
    • KEL 2019-06-08 22:33:48
      Masz rację. Te wszystkie eksperty prezesy itp specjaliści nie mający pojęcia o realnych zasadach zgrabnie omijają temat że zwyczajnie właścicielom opłacało się kombinować i oszukiwać dostawców . A upadłości zwyczajnie są im na rękę ( Alma marcpol) A sprzedaż piotraipawla za złotówkę z uprzednim wprowadzeniu pienìędzy na spóleczki to zwyczajnie biznes po polsku tych nabogatszych
  • Piotr 2019-06-10 09:31:32
    Zainteresowanych prawdziwymi przyczynami zlozonej i smutnej dla polskiego konsumenta porazki PiP odsyłam do lektury ostatniego numeru MyComapny. Czytajac obecne tu opinie zadziwia mnie jaką pewnośc siebie można prezentować w temacie przy "0" wiedzy!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.26.176.182
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.