Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Alma Market obejmie nowe akcje V&W za 22 mln zł

  • Autor: ISB
  • Data: 03-09-2008, 10:16

Spółka Alma Market, właściciel sieci delikatesów "Alma", obejmie pond 4 mln akcji nowej emisji spółki Vistula&Wólczanka za 22 mln zł, podała spółka w komunikacie. Warunkiem zakupu jest ustalenie ceny za akcję na maksymalnym poziomie 5,50 zł.

Spółka Alma Market zawarła porozumienie z rodziną Kruk, w ramach której zobowiązała się do wspólnego głosowania na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy oraz objęcia pakietu ponad 4 mln akcji nowej emisji.

"Porozumienie zawiera zobowiązanie spółki Alma Market do objęcia i opłacenia w całości wszystkich akcji Emitenta serii G, które zostaną zaoferowane do objęcia tej spółce, pod warunkiem, że cena oferowanych akcji Emitenta serii G będzie nie wyższa niż 5,50 zł za jedną akcję" - podała spółka w komunikacie.

Alma Market w wyniku wykonania tej umowy nabędzie 4 010 905 akcji V&W po cenie 5,50 zł/ szt.

W maju br. V&W z ówczesnym prezesem Rafałem Bauerem ogłosiła wezwanie do sprzedaży 66 proc. akcji W. Kruk i zapowiadała kolejne akwizycje. Współwłaściciel i prezes jubilerskiej spółki Wojciech Kruk początkowo opierał się wrogiemu przejęciu, później jednak zdecydował o sprzedaży większości posiadanych przez siebie i rodzinę walorów (oprócz ok. 3-proc. pakietu). Następnie za uzyskane z tej transakcji środki (ok. 87 mln zł) zainwestował w zakup 5,05 proc. akcji V&W. W czerwcu wraz z prezesem spółki Alma Market, która posiada 5,88% akcji V&W, Jerzym Mazgajem i - według prasy - w porozumieniu z funduszami doprowadził do zmiany rady nadzorczej odzieżowej spółki.

W efekcie Bauer zrezygnował ze stanowiska, a Kruk i Mazgaj przystąpili do realizacji planów, które przewidują utworzenie silnej grupy marek luksusowych na bazie V&W, posiadającej m.in. sieć Galeria Centrum, należącej do Alma Market sieci delikatesów "Alma", sieci salonów jubilerskich "W. Kruk" oraz przejmowanej obecnie przez spółkę Mazgaja Paradise Group, która prowadzi w Polsce sklepy z markami m. in.: Hugo Boss, Hermenegildo Zegna, Kenzo i Burberry.

Narastająco w I-II kw. 2008 roku grupa Alma Market miała 11,28 mln zł zysku wobec 5,69 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 405,19 mln zł wobec 297,92 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 904) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH