Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Alma Market ogranicza inwestycje, w 2010 r. na nowe delikatesy wyda jedynie do 7 mln zł

  • Autor: PAP
  • Data: 14-11-2009, 22:47
Alma Market ogranicza inwestycje, w 2010 r. na nowe delikatesy wyda jedynie do 7 mln zł

Alma Market, która po trzech kwartałach tego roku ma 34,1 mln zł straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej, planuje skupić się na poprawie efektywności i ograniczyć inwestycje. W 2010 roku spółka-matka zamierza otworzyć dwa sklepy delikatesowe, CAPEX nie przekroczy 7 mln zł - podała Alma w komentarzu do wyników kwartalnych.

"(...) mając na uwadze obecną sytuację makroekonomiczną spółka dominująca zdecydowała się koncentrować swoje przyszłe działania na wzroście efektywności operacyjnej uruchomionych obiektów, co przejawia sie również w ograniczeniu procesu podpisywania nowych umów najmu, związanego ze znaczącym zaostrzeniem kryteriów wyboru nowych lokalizacji" - napisano w raporcie kwartalnym.

"Dodatkowo ze względu na niezrealizowanie zobowiązań umownych i występujęce trudności w ich wyegzekwowaniu spółka dominująca wstrzymała otwieranie części obiektów handlowych objętych wcześniejszymi planami inwestycyjnymi, ograniczając plan otwarć na 2010 rok do dwóch obiektów" - dodano.

Alma podała, że w perspektywie kolejnych 12 miesięcy zdecydowanie ograniczy swoje wcześniej planowane wydatki inwestycyjne. Ostateczna wartość inwestycji w tym okresie może nie przekroczyć 7 mln zł. Spółka będzie je w stanie sfinansować z bieżących środków finansowych. W 2009 roku Alma Market uruchomiła sześć nowych obiektów handlowych.

Alma podała, że będzie rozwijać sprzedaż internetową. Liczy, że sprzedaż w tym kanale dystrybucji wzrośnie dwukrotnie i w 2010 roku przekroczy 30 mln zł.

Nowe placówki Krakowskiego Kredensu będą otwierane tylko w najlepszych lokalizacjach. Obecnie sieć liczy 27 sklepów.

Tymczasem zawieszony jest rozwój sieci sklepów z luksusową odzieżą prowadzonych przez spółkę zależną Paradise Group.

"Paradise Group przewiduje powrót do realizacji swojej strategii rozwoju w momencie zmiany koniunktury w jej obszarze działalności. Spółka będzie więc w przyszłości rozwijać sieć sprzedaży zarówno w zakresie dotychczas prowadzonych marek, jak i przewiduje wprowadzanie na polski rynek kolejnych marek odzieżowych w segmencie premium" - napisano.

Grupa Alma Market ma po trzech kwartałach tego roku 719,6 mln zł skonsolidowanych przychodów, 25,9 mln zł straty operacyjnej i 34,1 mln zł straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 973) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH