Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Alma Market ogranicza tempo rozwoju sieci i na koniec roku chce wyjść na plus

  • Autor: PAP
  • Data: 21-03-2010, 20:46
Alma Market ogranicza tempo rozwoju sieci i na koniec roku chce wyjść na plus

W 2010 roku Alma Market planuje wyhamować proces dynamicznego rozwoju. Spółka zamierza otworzyć dwa sklepy z logo Delikatesy Alma, na co przeznaczy około 9 mln zł - informuje PAP.

W tym roku zarząd Almy Market chce się skoncentrować na poprawie efektywności operacyjnej już uruchomionych obiektów. Grupa liczy, że wyjdzie w tym roku na plus.

W 2009 roku grupa Alma Market miała 59,1 mln zł straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 16,4 mln zł zysku w 2008 roku. Czynniki negatywne oraz zdarzenia jednorazowe obniżyły wynik łącznie o 29,2 mln zł. W tym roku grupa chce wypracować zysk - podała spółka w skonsolidowanym raporcie rocznym.

Strata operacyjna grupy wyniosła w 2009 roku 49,5 mln zł, a z wyłączeniem zdarzeń jednorazowych 27,8 mln zł. Przychody grupy wzrosły rok do roku o 16,2 proc. do 1 mld zł.

Alma tłumaczy, że najsłabsze w historii wyniki grupy to efekt kosztów intensywnego rozwoju w ostatnich trzech latach oraz pogorszenia się koniunktury gospodarczej.

Spółka podała, że czynniki negatywne oraz zdarzenia jednorazowe obniżyły wynik grupy w ubiegłym roku łącznie o 29,2 mln zł. Koszty czynszów wzrosły o 3,9 mln zł, a koszty energii o 2,6 mln zł. Spółka utworzyła też 22,7 mln zł rezerw związanych z zatrzymaniem procesu inwestycyjnego, w tym m.in. likwidacją nierentownych sklepów Max&Co.

Od początku 2008 roku spółka dominująca podwoiła liczbę obiektów handlowych z 14 do 28, zwiększając całkowitą powierzchnię sklepów o 91 proc.

W 2010 roku grupa planuje wyhamować proces dynamicznego rozwoju. Spółka zamierza otworzyć dwa obiekty handlowe Delikatesy Alma, na co planuje przeznaczyć około 9 mln zł.

Krakowski Kredens przeznaczy ok. 1,2-1,4 mln zł na prace budowlane i wyposażenie około 4 sklepów. Alma Development na zakup nieruchomości inwestycyjnych wyda ok. 6 mln zł. Krakchemia chce wydać na maszynę do konfekcjonowania folii opakowaniowej ok. 0,7 mln zł. Paradise Group przeznaczy na inwestycje 0,6-1,9 mln zł.

Alma podała, że nie wyklucza inwestycji kapitałowych.

W 2010 roku Alma Market chce się skoncentrować na poprawie efektywności operacyjnej już uruchomionych obiektów.

Grupa liczy, że wyjdzie w tym roku na plus. - Mimo trudnego minionego roku, optymistycznie patrzymy w przyszłość i mamy nadzieję, że podjęte przez nas działania mające na celu elastyczne dopasowanie do zmieniających się sytuacji rynkowej, a także dalsze konsekwentne realizowanie strategii rozwoju, juz w 2010 roku pozwoli osiągnąć skonsolidowany zysk netto, na poziomie pozwalającym na realizację w przyszłości nowych projektów inwestycyjnych, a także na szybki wzrost wartości całej grupy kapitałowej - powiedział w komentarzu do wyników Jerzy Mazgaj, prezes Almy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 969) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH