REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Alma Market prognozuje ponad 900 mln zł przychodów w 2016 r.

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 22-03-2016, 08:44
Alma Market prognozuje ponad 900 mln zł przychodów w 2016 r.
Alma Market fot. PTWP

Alma Market prognozuje osiągnięcie w 2016 roku ponad 900 mln złotych jednostkowych przychodów oraz ponad 7 milionów złotych zysku netto. Jednym z czynników, który mógłby zakłócić wykonanie prognoz mogłoby być wprowadzenie zakazu handlu w niedziele. Jednostkowe przychody w 2015 roku wyniosły 958,5 mln zł.

REKLAMA

Spółka podała, że według jej szacunków za I kwartał 2016 roku przychody wyniosą powyżej 233 mln złotych, a zysk netto powyżej 1 mln złotych.

W pierwszym półroczu 2016 roku przychody wyniosą powyżej 450 mln zł, a zysk netto powyżej 2 mln zł.

- Przedstawione prognozy dokonane zostały według najlepszej wiedzy zarządu na dzień ich sporządzania i w oparciu o założenie, że nie powstaną i nie ujawnią się okoliczności, które mogłyby istotnie wpłynąć na wynik finansowy po dniu opublikowania tych prognoz – podała spółka w raporcie.

- W szczególności mogłoby to dotyczyć takich okoliczności jak: istotnego osłabienia się kursu złotówki do euro, ze względu na płatności przez spółkę czynszów denominowanych w walucie euro, wprowadzenia wysokiej stawki podatku od sprzedaży detalicznej, którego zasady nie zostały jeszcze opublikowane, wprowadzenia zakazu handlu w niedziele, sprzedaż niektórych aktywów, po cenie niższej niż ich wartość godziwa - podano.

 Spółka podała też, że podstawą przedstawianych prognoz są takie istotne założenia jak: względna stabilizacja cenowa artykułów żywnościowych i brak dalszego pogłębiania się czynników deflacyjnych; systematyczna poprawa rentowności sklepów, głównie poprzez uzyskanie wyższych marż handlowych poprzez utrzymanie szerokiego wyboru towarów oferowanych do sprzedaży oraz poprawę warunków cenowych kupowanych towarów; zmniejszanie strat towarowych w sklepach i łańcuchu dostaw poprzez zwiększenie efektywności działań logistycznych oraz poprawę organizacji pracy w poszczególnych sklepach.

 Kolejnym założeniem jest utrzymanie kosztów operacyjnych sklepów na możliwie najniższym poziomie, który zapewniać jednak będzie realizację celu głównego, jakim jest zwiększenie sprzedaży i wzrost wartości marż handlowych przy zapewnieniu niskich strat i ubytków handlowych.

Alma Market podała, że zarząd będzie monitorować i oceniać możliwość realizacji przedstawionych prognozowanych wyników finansowych w okresach kwartalnych oraz będzie dokonywać ewentualnej korekty prezentowanych prognoz wraz z określeniem zastosowanych kryteriów tej oceny. Powyższe prognozy wyników finansowych będą monitorowane na bieżąco w trakcie 2016 roku. Ewentualne zmiany odbiegające co najmniej o 10 proc. od w/w wartości będą przekazywane do publicznej wiadomości w trybie raportu bieżącego.

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (24 304) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 773 573)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH