Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Alma Market zamyka Food & Joy?

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 28-09-2015, 18:52
Alma Market zamyka Food & Joy?
Sklep Food & Joy.

Należąca do spółki Alma Market sieć convenience Food & Joy zamknęła swój jedyny sklep, który mieścił się u zbiegu ulic Mysiej i Nowego Światu w Warszawie. To prawdopodobnie oznacza koniec rozwoju tego projektu handlowego, zaś spółka skupi się na rozwoju sieci Delikatesów Alma i e-sklepu Alma24, a także dwóch konceptów Krakowski Kredens i franczyzowej sieci Alma Smart.

Otwarty pd koniec 2012 r. warszawski sklep Food & Joy miał być zaczynem nowej sieci w ramach spółki Alma Market. Mała powierzchnia sprzedaży (180 mkw.) i asortyment oparty na atrakcyjnej wizualnie i jakościowej marce własnej miał zdobyć dla firmy nową grupę młodych klientów. Sukces sklepu miała zapewnić lokalizacja na Nowym Świecie, w bliskim sąsiedztwie giełdy oraz Placu Trzech Krzyży, czyli miejsc w których nie brakuje turystów, budynków administracji rządowej i biurowców.

Justyna Zajączkowska, PR manager marki Food&Joy tak opisywała pierwszą placówkę sieci: "Pierwszy sklep Food&Joy to sklep modelowy, zainspirowany rozwiązaniami z zachodniej Europy, gdzie najlepsze marki mają swoje pokazowe sklepy przy głównych ulicach. To punkt wyjścia do otwierania kolejnych sklepów typu convenience, o czym będziemy na bieżąco informować w 2013 r."

Niestety rozwój sieci staną w miejscu, zaś spółka rozpoczęła eksperymenty z mniejszym formatem sklepu franczyzowego Alma Smart. Pierwsza placówka tego typu o powierzchni 450 mkw. miała zostać otwarta - według informacji prasowych - kilka tygodni temu w Bochni.

Asortyment sklepu Food & Joy bazował przede wszystkim na produktach sygnowanych marką własną Food&Joy, którą wprowadziła do oferty kilka tygodni wcześniej sieć Delikatesów Alma. Klienci będą mogli nadal kupić produkty pod tą marką w Delikatesach Alma oraz sklepach Alma Smart, a wśród nich są m.in: wędliny, przetwory owocowe i warzywne, napoje, makarony, sosy, dania gotowe etc.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Alma Market wyniosły w I połowie br. 785,51 mln zł wobec 828,68 mln zł rok wcześniej. Spółka zanotowała 9,05 mln zł skonsolidowanej straty netto z działalności kontynuowanej w porównaniu do 9,93 mln zł straty rok wcześniej. Strata netto ogółem wyniosła 16,77 mln zł (9,93 mln zł rok wcześniej). Strata operacyjna wyniosła 2,88 mln zł w porównaniu do 4,46 mln zł straty w I półroczu ub.r.

Realizowane przez spółkę Alma Market SA plany inwestycyjne zakładają otwarcie w 2015 roku pięciu delikatesów Alma, spośród których jeden uruchomiono w Lublinie (I kwartał 2015 roku), drugi w Gdańsku przy ulicy Droszyńskiego (III kwartał 2015 roku), a pozostałe zostaną zlokalizowane na terenie Warszawy (dwa sklepy) i Łodzi (jeden sklep). Sklepy powstające w Warszawie zlokalizowane będą w nowo wybudowanych galeriach handlowych: Plac Vogla (Wilanów) i Galeria Ferio (Wawer).

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.