Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Alma Market zmniejszyła w pierwszym półroczu stratę netto z 18,1 mln zł do 8,7 mln zł

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 28-08-2010, 13:01
Alma Market zmniejszyła w pierwszym półroczu stratę netto z 18,1 mln zł do 8,7 mln zł

W pierwszym półroczu Alma Market miała 581 mln zł przychodów wobec 478 mln zł przed rokiem. W tym okresie strata netto grupy wyniosła 8,7 mln zł wobec 18,1 mln zł straty netto w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Jak poinformował zarząd spółki Alma Market poinformowal w komunikacie, że w porównaniu do analogicznego półrocza roku ubiegłego zarówno spółka dominująca Alma Market, jak i cała grupa kapitałowa osiągnęła znaczący wzrost przychodów ze sprzedaży. Związane jest to przede wszystkim z przyrostem sprzedaży w obiektach handlowych spółki dominującej, zwłaszcza tych otwartych po 2007 roku, gdzie dynamika przyrostu jest bardzo wysoka.

W obiektach handlowych należących do Almy Market, które nadal przynoszą stratę operacyjną, prowadzone są cały czas intensywne działania mające stymulować sprzedaż i poprawę rentowności. W rezultacie spółka dominująca spodziewa się dalej poprawiać swoje wyniki operacyjne w kolejnych kwartałach, a w szczególnie w ostatnim, który zgodnie z występującą w spółce sezonowością jest najlepszym kwartałem w roku pod względem obrotów.

Zarząd w komunikacie przyznał, że na poziom wyników grupy kapitałowej w II półroczu 2010 roku, decydujący wpływ będzie mieć przede wszystkim wielkość sprzedaży realizowanej przez obiekty handlowe spółki dominującej, oraz przez spółki grupy kapitałowej.

W I półroczu 2010 r. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego spółka dominująca zwiększyła przychody ze sprzedaży o 17%. Analogiczny wzrost dla obiektów porównywalnych wyniósł 9% wobec spadku sprzedaży towarów żywnościowych dla całego rynku sprzedaży detalicznej w I półroczu 2010 roku do analogicznego okresu roku ubiegłego (dane GUS).

Ponadprzeciętny wzrost sprzedaży jest efektem prowadzonych działań stymulujących sprzedaż oraz naturalnego procesu szybkiego wzrostu relatywnie nowych obiektów handlowych. Dlatego w perspektywie kolejnych kwartałów ponadprzeciętny wzrost przychodów powinien być utrzymany.

Kolejnym czynnikiem istotnie wpływającym na wyniki kolejnych kwartałów jest uzyskiwana przez spółkę marża na sprzedaży towarów. Wskaźnik marży brutto na sprzedaży towarów zrealizowanej w I półroczu 2010 roku wzrósł w stosunku do wartości wskaźnika za okres I półrocza roku ubiegłego o 1,1%.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • a 28-08-2010, 13:46:
niech nic nie stymuluja tylko niech obniżą ceny artykułów które są w winnych sklepach sporo tańsze!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 294) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.