Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieć delikatesów Alma odczuje pozytywne efekty ekspansji z 2013 r.

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-01-2014, 18:16
Alma skorzysta ożywieniu gospodarczym - analitycy
Jerzy Mazgaj, prezes i największy akcjonariusz spółki Alma Market

Pozytywne efekty ekspansji sieci delikatesów Alma, która w 2013 roku koncentrowała się na otwarciach w najlepszych lokalizacjach, powinny być widoczne już w IV kwartale 2013 roku, a w pełni w całym 2014 r. Rynek delikatesów powinien też skorzystać na spodziewanym ożywieniu gospodarczym - uważają analitycy Millennium Dom Maklerski.

Analitycy podkreślają, że w 2013 roku Alma zdecydowanie przyspieszyła tempo rozwoju, koncentrując się na najbardziej rentownych lokalizacjach.

- Pozytywne efekty tej ekspansji powinny być widoczne już w IV kwartale 2013 roku, a w pełni w całym 2014 roku. Rynek delikatesów powinien też skorzystać na spodziewanym ożywieniu gospodarczym - uważają analitycy Millennium DM.

Podkreślają, że w ciągu trzech kwartałów 2013 roku Alma uruchomiła siedem lokalizacji delikatesów, a ósme otwarcie może nastąpić w czwartym kwartale, co oznaczałoby realizację planów przedstawionych w ostatnim raporcie rocznym.

Analitycy dodają, że sieć delikatesów Almy jest stosunkowo niewielka, a kilka sklepów w mniejszych miastach jest wciąż nierentownych i dlatego otwarcia w Warszawie mogą mieć wyraźny wpływ na wyniki spółki.

W 2013 roku w aglomeracji warszawskiej Alma uruchomiła łącznie cztery obiekty, z czego dwa to lokalizacje dotychczas zajmowane przez Bomi (Klif, Europlex). Pozostałe otwarcia w 213 roku to lokalizacje w Olsztynie, dwie w Gdyni (w tym jedna po Bomi).

- Oznacza to, że po trzech kwartałach sieć delikatesów zwiększyła się o siedem lokalizacji (+19 proc.), z których większość powinna zaliczać się do najbardziej rentownych w całej sieci, co dotyczy zwłaszcza obiektów warszawskich. Mogą mieć one dodatni wpływ na wyniki grupy już w pierwszym roku działalności - uważają analitycy Millennium DM.

- W 2014 roku tempo ekspansji powinno być wolniejsze, możliwe jest 3-5 otwarć, z czego większość znów ma przypadać na Warszawę. Ze względu na dużą liczbę podmiotów wchodzących w skład grupy kapitałowej, jednostkowe wyniki Almy najlepiej odzwierciedlają rezultaty samych delikatesów - dodają.

- Od czterech kwartałów jednostkowy EBIT poprawia się w ujęciu r/r, a w kluczowym IV kwartale również spodziewamy się znacznej poprawy rezultatów - czytamy również w raporcie.

Analitycy uważają, że w kolejnych latach udział delikatesów w wynikach Almy powinien być coraz większy, zwłaszcza, że główny akcjonariusz w wielu wypowiedziach informował o możliwości sprzedaży wszystkich akcji zależnej Krakchemii (teraz 4,6 mln akcji, czyli 51,5 proc. ogólnej liczby).

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH